خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

استمداد خاتمی از هاشمی

  • تهران
  • چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۷۵

چهارشنبه 25 مهر 1375 // 3 جمادی‌الثانی 1417 //16 سپتامبر 1996

 

در گزارش‌ها، وضع افغانستان و عراق و استیضاح [نجم‌الدین] اربکان در پارلمان ترکیه، به خاطر مسائل سفر به لیبی و اظهارات قذافی و گران شدن نفت مورد توجه است. اخوی محمد، [معاون اجرایی رئیس‌جمهور]، برای امور بازسازی و تنظیم بازار و انتخابات آمد. آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رئیس کتابخانه ملی] آمد. برای امور کتابخانه ملی استمداد کرد و از ایذاء آقای جواد لاریجانی شکایت کرد و از به میدان‌آمدن مجمع روحانیون مبارز که مدت‌ها قهرکرده بودند و اصرار دارند که مهندس موسوی نامزد شود، اظهارخوشحالی‌کرد. آقایان [علی‌اکبر] ابوترابی، [نمانیده ولی‌فقیه در امور آزادگان] و [سیدمحسن] یحیوی آمدند و برای گرفتن کارخانه مینو برای آزادگان استمداد کردند.

برای مراسم تشییع جنازه 750 شهید که اخیراً اجسادشان در مرزهای عراق پیدا شده، به مجلس رفتم. جمعیت زیادی آمده بود. آقای [مرتضی] الویری، [رئیس سازمان امور مناطق آزاد تجاری] آمد. راجع به مدیران‌عامل مناطق آزاد صحبت شد. در جلسه هیأت دولت، بحث لایحه فقرزدایی ادامه یافت.

شب شورای مرکزی [جامعه] روحانیت [مبارز تهران] جلسه داشت. اکثریت اصرار داشتند که برای آقای [علی‌اکبر] ناطق [نوری، به عنوان نامزد مورد حمایت در انتخابات ریاست‌جمهوری] رأی‌گیری شود. آقای دکتر [حسن] روحانی هم احتمال نامزدشدن خودش را مطرح کرد؛ نگران این اختلاف و نیز رقابت آقای [محمد محمدی] ری‌شهری و آقای مهندس [میرحسین] موسوی هستند. قرار شد ابتدا با جامعه مدرسین [حوزه علمیه] قم صحبت و مشورت شود و سپس در جلسه بعد رأی‌گیری شود. شب در دفترم ماندم.