خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1364/ کتاب «امید و دلواپسی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1364/ کتاب «امید و دلواپسی»

  • سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۶۴

سه شنبه 28 آبان 1364   6 ربیع الاول 1406   19 NOVEMBER 1985

    ساعت هفت و ربع به مجلس رسیدم. در گزارش‏ها مطلب مهمی نبود. در جلسه علنی، لایحه حدود فعالیت بخش خصوصی مطرح بود. در انتخاب عضو اصلی [مجلس در] شورای سرپرستی صداوسیما، اختلاف نظر در معنای آئین نامه پیش آمد. ظهر آقای سخائی - سفیرمان در قطر - آمد و اطلاعاتی در مورد شیخ نشینها داد و در اموری مشورت کرد.

    عصر آقای دکتر جزایری آمد و از فشاری که مخالفان دکتر مرندی [وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی] بر او می‏آورند شکایت داشت وخبر از تشکیل کانون اسلامی پزشکان در مقابل نظام‏پزشکی داد. آقای رفیق‏دوست آمد و از پیشرفت معامله با چین گفت.

    در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی شرکت کردم. رؤسای دانشگاه‏های مشهد، کرمان و الزهرا تصویب شدند و درباره انضباط دانشگاه‏ها و تقویت مدیریت و مواخذه اغتشاش‏گران در مجتمع هنرهای زیبا بحث شد. سپس درباره استفاده از دانشمندان فاقد مدرک در دانشگاه‏ها بحث شد.

    بعد از جلسه با آقای خامنه‏ای درباره جنگ و مسأله عبور کشتی‏های فرانسه از تنگه هرمز - که از ما خواسته‏اند، متعرض آنها نشویم - صحبت شد. ساعت هشت به خانه آمدم. از آقای صیاد[شیرازی] احوالپرسی کردم. او در بازدید از خط مقدم در اثر انفجار نارنجک، به طور سطحی مجروح شده است.