خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1360/ کتاب «عبور از بحران»

خاطرات روزانه / آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1360/ کتاب «عبور از بحران»

از دیر آمدن آیت‌الله خامنه‌ای تا گریۀ فرزند بهزاد نبوی! *** حاشیه‌های ملاقات هیات دولت با امام

  • چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۶۰

 با قرار قبلی، همراه هیأت دولت و رئیس جمهور، به زیارت امام رفتیم. آقای‏خامنه‏ای‏مقداری دیر آمدند. قبل از رسیدن ایشان، در دفتر امام، تذکراتی به وزرا و در رابطه بامسئولیتهایشان داده شد. ساعت نه صبح خدمت امام رسیدیم.مهدی و یاسر هم بودند. آقای‏بهزاد نبوی هم فرزندش را همراه داشت. به محض‏شروع برنامه، بچه زد زیر گریه  و او ناچار ازاتاق بیرون رفت. در محضر امام،جلسه با صفایی برپا شد. آقای خامنه‏ای به امام تبریک گفتندو تقاضای نصیحت‏کردند. امام هم مقداری صحبت پند آمیز فرمودند.

 به خانه برگشتم. اخوی محمد و بعضی از اعضای شورای سرپرستی رادیوتلویزیون  و احمدآقا به منزل ما آمدند. اخوی محمد گفت، امام تأکید دارند که‏موسیقی از برنامه صداوسیما کم‏بشود. امام سرودها را منع نکرده‏اند و چیزی غیراز سرود هم نداریم. قرار شد، سئوال شود.

 شب، در منزل آقای موسوی اردبیلی جلسه مشاوره داشتیم. محافظان من هم‏نبودند، با احمد آقإ؛ ظظ ترفتم. بحث بیشتر در مورد مسائل اقتصادی بود. نخست وزیرمی‏گفت، در آینده، ناچار به ریاضت هستیم و کمبود داریم. باید به مردم اعتمادبدهیم که بروند سراغ توسعه و سرمایه‏ها را از تجارت به تولید منتقل کنند.

 آقای محسن رضائی هم آمد. مطالبی درباره طرح عملیاتی آینده جنگ گفت.به نظرمی‏رسد، تأخیر داریم. تا آماده شدن همه  شرایط، ما باید مدتی صبر کنیم.شب در همان منزل‏آقای موسوی اردبیلی خوابیدم.