خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۶۴/ کتاب «امید و دلواپسی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۶۴/ کتاب «امید و دلواپسی»

سخنان هاشمی در تمجید خامنه ای

  • پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۶۴

 پنجشنبه 18 مهر 1364 // 24 محرم 1406 // 10 OCTOBER ۱۹۸۵

 

    صبح زود به مجلس رفتم. عفت و خانواده امام هم برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور به مجلس آمدند. به انتظامات گفتم خانواده امام را تفتیش نکنند. معمولاً هنگام ورود غیر از افراد استثنا شده را به خاطر مسائل امنیتی تفتیش می‌کنند. جلسه خوبی شد و منظم برگزار گردید. من و آقای [موسوی] اردبیلی و آقای خامنه‌ای صحبت کردیم. من به خاطر اقداماتی که هفته‌های اخیر در تضعیف آقای خامنه‌ای شده، از ایشان تمجید و تجلیل زیاد کردم. در تنفس از مهمانها پذیرایی کردیم.

    بعد از تنفس به دفترم آمدم. آیت‌الله خامنه‌ای با سرهنگ صیاد [شیرازی] آمدند و راجع به جنگ و ارتش و همکاری سپاه و ارتش مذاکره کردیم و تکلیف فرماندهی میدان جنگ تعیین شد. ظهر جمعی از استانداران آمدند و از من برای ابقای آقای ناطق [نوری] در سمت وزارت کشور کمک خواستند.

    آقای [میراکبر غفاری] قره‌باغ نماینده سابق ارومیه هم آمد و از امام جمعه ارومیه و استاندار [آذربایجان غربی] شاکی بود. عفت و دوستانش ناهار مهمان مجلس بودند. عصر گروهی از مردم بشاگرد [از توابع] بندرعباس آمدند و از نیازهای آنجا گفتند که وعده کمک دادم. جلسه هیأت رئیسه [مجلس] خبرگان داشتیم. برنامه اجلاسیه بعد را تعیین کردیم و قرار شد کمیسیون، گزارشی در تأیید رهبری آقای منتظری تهیه کنند. شب به خانه آمدم.

 

ویدئوها