افتتاح
  • صفحه اصلی
  • افتتاح
  • افتتاح مرکز درمانی تخصصی خیریه سوده

افتتاح مرکز درمانی تخصصی خیریه سوده

  • چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۷۴

مرکز درمانی تخصصی خیریه سوده در اسفند ماه ۱۳۷۴ توسط ریاست محترم جمهور وقت حضرت آیت ا. . . هاشمی رفسنجانی افتتاح گردید . این مرکز که در جنوب غــربی تهــران واقع گــردیده ، یکی از مراکــزی است کــه به همت سرکار خانم فاطمه هاشمی و حمایتهای دولت و افراد خیر تأسیس و تاکنون توانسته است بعنوان یکی از بزرگترین و بهترین مراکز درمانی ویژه بیماران خاص نقش مهمی در درمان بیماری و التیام آلام مبتلایان به بیماریهای خاص منطقه ایفاء نماید. هدف اولیه از ساخت و راه اندازی این مرکز خدمت به بیماران همودیالیزی منطقه بوده و فعالیت خود را با ظرفیت ۳۴ دستگاه دیالیز آغاز نموده و در حال حاضر به عنوان بزرگ ترین مرکز همودیالیز جنوب تهـــران با برخورداری از ۶۵ تخت و دستگـــاه در سه شیفت صبح ، عصر و شب خدمات درمانی کاملا رایگان به بیش از ۴۰۰ نفر بیمار ثابت مبتلا به نارسایی مزمن کلیه ارائه می دهد . 

آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات 16 اسفند 74 نوشته اند: « از منزل، برای افتتاح مرکز دیالیز [سوده] و دویست خانه مسکونی برای آن‌ها- که فاطی ساخته- به شهرک واوان رفتیم. عفت هم آمد. اولین مریض‌ها را خوابانده بودند. با ظرفیت دیالیز حدود صد مریض در روز؛ کار خوبی است. فاطی، [رئیس بنیاد بیماری‌های خاص] توضیحاتی داد و پیشنهادهایی در جهت اصلاح وضع این مریضان سخت و مریض‌های تالاسمی و هموفیلی داشت.»

این مجموعه خیریه در حال حاضر دارای بخشهای فعال همودیالیز ، تالاسمی ، هموفیلی ، کلینیک دیابت ، آزمایشگاه پاتوبیولوژی ، درمانگاه بخش عمومی ، بخش تخصصی و فوق تخصصی ، پایگاه سلامت ، واحد مشاوره روانشناسی ، تغذیه و واحد مددکاری میباشد. واحد مددکاری این مرکز نیز با هدف رسیدگی به مشکلات بیماران و در راستای رفع برخی مشکلات اقتصادی و پیگیری امور اجتماعی و معیشتی بیماران که علاوه بر رنج و درد بیماری از مسائل و مشکلات زندگی نیز رنج میبرند ، این عزیزان را مورد حمایت قرارداده و از طریق جلب مشارکت های مردمی و همکاری نزدیک با خیرین ، گروه ها و مراکز خیریه با انجام خدماتی از قبیل : پرداخت هزینه ایاب و ذهاب ، اجاره مسکن ، خرید منزل ، کمک هزینه دارو ، تهیه جهیزیه برای فرزندان بیماران مشاوره و اخذ تخفیف هزینه های درمان و بستری بیماران نیازمند جمع آوری هدایا و کمکهای خیرین در ایام خاص مانند ماه مبارک رمضان ، عید نوروز ، اعیاد اسلامی و همچنین خرید واحد مسکونی برای بیماران نیازمند ارائه خدمات می نماید. 

 

تصاویر ضمیمه