افتتاح
  • صفحه اصلی
  • افتتاح
  • افتتاح رواق دارالحجه حرم رضوی توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی

افتتاح رواق دارالحجه حرم رضوی توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی

  • مشهد
  • چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۷

در سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی به مشهد مقدس رواق دارالحجه حرم رضوی به بهره برداری رسید و درهای رواقی جدید به سوی زائران گشوده شد. مکانی وسیع در زیر صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی که ویژگی خاصی داشت، به گونه‌ای که  به مکانی خاص برای زیارت تبدیل گشته و هر زائری به دنبال این است که حتماً در این مکان زیارت کرده و با امام خود نجوا کند. بر روی یکی از دیوارهای این رواق نوشته است: «این‌جا نزدیک‌ترین مکان به پیکر مطهر امام رضا(ع) است.»
هنگامی که وارد این رواق می‌شوی، خیل بسیاری از زائران را می‌بینی که به سوی امام مهربانی نشسته‌اند و مشغول نجوای عاشقانه‌ی خود با علی بن موسی الرضا(ع) هستند. سرتاسر این رواق را آیینه‌کاری‌ها و کتیبه‌هایی پر کرده‌اند که نشان‌گر هنر و معماری زیبای ایرانی است. کتیبه‌های موجود در این رواق علاوه بر القای روح معنوی به زائران، با نام این رواق در ارتباط است. زیرا به کمک خطوط و نقوش اسلامی، نام‌ها و القاب حضرت مهدی(عج) به نمایش در آمده است.
اما یکی از نقاط این رواق با دیگر اماکن متبرکه حرم رضوی فرق می‌کند. در این مکان که تنها نقطه‌ای در مساحت 7 هزار متری رواق دارالحجه است که نوری سبز رنگ روشنایی بخش آن است، زائرانی را می‌بینی که با حال و هوایی خاص به زیارت مشغول هستند و هنگامی که دلیل آن را جویا شوی، خواهی یافت که این نقطه نزدیک‌ترین مکان به مضجع مطهر امام رضا(ع) است و این‌جاست که یک‌باره شمیم بهشت تمام وجودت را پر می‌کند.

 

تصاویر ضمیمه