اخبار
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • کنارگذر "آیت الله هاشمی رفسنجانی" شهرکرد افتتاح شد.

کنارگذر "آیت الله هاشمی رفسنجانی" شهرکرد افتتاح شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کنارگذر شرق و شمال شهرکرد به نام "آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی" افتتاح شد.

  • شهرکرد
  • سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی استانداری، قاسم سلیمانی دشتکی در آئین بهره برداری از کنارگذر شرق و شمال شهرکرد به نام «آیت الله هاشمی رفسنجانی» تأکید کرد: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام خدمات بسیار ارزشمندی را برای نظام و انقلاب اسلامی ایران انجام داده‌اند.

 وی افزود: به همین منظور و به خاطر پاسداشت خدمات ارزشمند این شخصیت ارزشمند انقلاب اسلامی با موافقت شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری کنارگذر شرق و شمال شهرکرد به نام «آیت الله هاشمی رفسنجانی» نامگذاری و افتتاح شد.

 سلیمانی دشتکی تصریح کرد: برای احداث پروژه کنارگذر شرق و شمال شهرکرد به طول ۱۰ کیلومتر و عرض ۱۰ متر، ۹۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

 وی بیان داشت: از این مبلغ ۶۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شهرداری شهرکرد و بقیه از محل اعتبارات استانی تأمین و هزینه شد.

 استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برای بهره برداری از این پروژه ۱۸۰ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۱۴۰ هزار متر مربع زیرسازی، ۱۳۰ هزار متر مربع آسفالت و ۱۱ هزار متر جدول بندی انجام شده است.

 وی عنوان داشت: در پروژه کنارگذر شرق و شمال شهرکرد ۹ دهانه پل عرضی آبرو به طول ۳۰۰ متر احداث شد.

 سلیمانی دشتکی اظهار کرد: به منظور احداث این پروژه ۱۴۴ پایه روشنایی نصب و ۳۰ هکتار از زمین‌های سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری واقع در مسیر آزادسازی شده است.

 وی ادامه داد: اجرای طرح‌های تفصیلی و جامع شهرکرد، ارتقای سطح ایمنی و روان سازی ترافیک شهری، افزایش بهره وری و صرفه جویی در زمان و هزینه، جلوگیری از ورود ماشین آلات سنگین به داخل شهر به منظور پرهیز از آسیب رساندن به تأسیسات و معابر شهری، تسهیلات خدمات رسانی در هنگام بحران و دسترسی آسان به جاده منتهی به شهرستان سامان از مهمترین اهداف احداث کنارگذر شرق و شمال شهرکرد محسوب می‌شود.