مقالات
  • صفحه اصلی
  • مقالات
  • کارشناس مذهبی:شخصیت فرهنگی آیت الله هاشمی شناخته نشد

کارشناس مذهبی:شخصیت فرهنگی آیت الله هاشمی شناخته نشد

  • سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵
تهران - ایرنا - ناشر کتاب و کارشناس مذهبی با اشاره به ویژگی های آیت الله هاشمی رفسنجانی در عرصه های مختلف گفت: جایگاه سیاسی آیت الله هاشمی ، سایر ویژگی های او را تحت الشعاع قرار داد و ایشان از نظر علمی و فرهنگی شناخته نشدندتا مردم از این ویژگی ها مطلع شوند.

حجت الاسلام حیدر قنبری در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در حرم امام خمینی (ره) به خبرنگار معارف ایرنا گفت: مرحوم هاشمی ، تفسیر راهنما را در 20 جلد تالیف کردند که این کتاب در حد تفسیر المیزان است و آیات قرآن به صورت کلیدی در این کتاب مطرح شده است.
نویسنده داستان های شگفت انگیز اضافه کرد: همچنین 10 جلد کتاب پیام قرآن از سوی آیت الله هاشمی تالیف شده که تاکنون 2 جلد از آن به چاپ رسیده است.
قنبری با اشاره به حضور مردم در مراسم تشییع و تدفین آیت الله هاشمی گفت: متاسفانه ما زمانی شخصیت ها را گرامی می داریم که آنان را از دست می دهیم و به قول معروف تا آینه هست باید قدر آن را بدانیم.
وی همچنین افزود: یکی از مراجع تقلید نقدی کرده است مبنی براینکه زمانی که آیت الله هاشمی مورد سوءقصد قرار گرفت، حضرت امام (ره) یک گوسفند قربانی کردند و امام نذر کرده بود که اگر حال آیت الله هاشمی خوب شود یک گوسفند قربانی کند.
وی همچنین با اشاره به مطالب منتشر شده در مجله پاسدار اسلام اظهارکرد: رهبر انقلاب نقلی کردند که هر زمانی هاشمی جبهه می رفتند یک گوسفند برای سلامتی هاشمی قربانی می کردند.
این ناشر مذهبی افزود: در سال 58 ، آیت الله هاشمی در مدرسه فیضیه قم و در کنار حضرت امام (ره) سخنرانی پرشوری داشتند و همه طلاب و روحانیان تعجب می کردند که چگونه یک روحانی جوان اینگونه با شور و حرارت سخنرانی می کند.
وی خاطرنشان کرد: البته ایشان در طول سال هایی اذیت شدند و همانگونه که در پیام رهبر معظم انقلاب آمد برخی خناسان و بدخواهان که چشم دیدن او را نداشتند سعی کردند هاشمی را به حاشیه برانند اما امروز می بینیم که مردم قهرمان ، حضور خوبی در حرم امام دارند و بسیاری نیز در مراسم تشییع در دانشگاه تهران حضور یافته اند و موفق به شرکت در مراسم تشییع در حرم امام (ره) نشده اند.
وی همچنین به پیام آیت الله امینی اشاره کرد که در ارتحال آیت الله هاشمی خطاب به وی نوشته بود؛ اگر امام فرمود که بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد اما شما از بهشتی ، مظلوم تر بودید.