پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم ایران به مناسبت حلول سال ۱۳۶۰ شمسی

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم ایران به مناسبت حلول سال ۱۳۶۰ شمسی

مخاطب: مردم ایران مناسبت: حلول سال 1360 شمسی تاریخ: اول فرودین 1360 پیام نوروزی

  • شنبه ۱ فروردین ۱۳۶۰

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سلام و درود ما و رحمت خدا بر ارواح پاک شهدای انقلاب، رزمندگان جان‌برکف میدان‌های جنگ، خانواده‌های فداکار و مقاوم شهید داده، جانبازان و آسیب دیدگان جنگ تحمیلی و دوران نهضت و انقلاب، آوارگان جنگ تحمیلی صدام، مردم مقاوم و غیور و نیروهای پشت جبهه. سلام بر ارتش قهرمان و سپاهیان جان‌برکف و برادران بسیج و داوطلبان در جبهه و پشت جبهه. سلام بر رهبر کبیر انقلاب و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی

 لحظه پرهیجان تحویل سال نو، بر ملت ایران و همه نیروهای در جبهه و در پشت جبهه و تمام نیروهای در خدمت جمهوری اسلامی مبارک باد. عید ما اگرچه مطابق مراسم و رسوم سنتی به خاطر جنگ جاری و مجروحان و مصدومان و آسیب‌دیدگانی که در تخت‌های بیمارستان خوابیده‌اند، نمی‌تواند رونق و رسوم گذشته را داشته باشد، اما زندگی ما واقعاً، سالم، انقلابی و درراه خداست که عید واقعی ما امسال است.

 از ما به ارواح پاک شهدا و قهرمانان افتخارآفرین میدان‌های جنگ، درود و پیمان که این راه مقدس را ادامه بدهیم تا پیروزی نهایی و تثبیت جمهوری اسلامی و تلاش برای ایجاد عدالت برای مستضعفان جهان.

 من به‌عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی به شما امت قهرمان، به شما نیروهای مقاوم، به شما نهادهای انقلابی و شما عموم کارکنان جمهوری اسلامی می گویم، با امید آنکه سال آینده مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ملت تلاش وسیعی در تحکیم موقعیت جمهوری اسلامی خواهند داشت، برنامه‌ها و دستوراتی در کار خود داریم که امیدواریم  [مجلس] بتواند در سال آینده حدود وظایف،
حقوق، تکالیف و خط مشی مسئولان و کارکنان کشور و نیروها و احزاب و گروه ها و کسانی را که دست اندرکار سیاست و اقتصاد و اداره کشور هستند، مشخص کند.

 امیدواریم با تعیین حقوق و حدود مالکیت و آنچه مایه دلگرمی و تشخیص راه برای این مردم است، مجلس شورای اسلامی از عهده آن‌ها برآید. در مقابل خون شهدا و خانواده‌های شهید داده در خودمان این احساس و وظیفه را داریم که متعهدیم نگذاریم این خون‌ها از دست برود و جامعه ما محروم از اهداف عالیه انقلاب بماند. از امام عزیز و رهبر کبیر انقلاب انتظار داریم راهنمایی‌ها و هدایت‌های پدرانه و داهیانه خودشان را در سال نو همانند سال‌های گذشته شامل حال مسئولان و افراد و آحاد ملت بفرمایند ما مطمئنیم که سال آینده برای ملت ما،  سال پیروزی و اطمینان است و برای دشمنان ما یأس و شکست و برای مستضعفان جهان سال اعتماد به خود و سال امید و آینده بهتر. امروز ما در سایه جانبازی نیروهای مسلح و حمایت مردم قهرمان و صبور و تلاش نهادهای انقلابی موفق شده‌ایم که مراحل حساس انقلاب را پشت سر بگذاریم و سازندگی و خلاقیت جمهوری اسلامی در سال نو که سال مشخص شدن حقوق و حدود و وظایف و سال اعتماد و اطمینان و سال یأس ضدانقلاب داخلی و خارجی و سال رهگشایی برای حرکت مستضعفان جهان است که امید است که امسال برای ما و همه مستضعفان مبارک و پربار باشد.