پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی در واکنش به اهانت به قرآن کریم

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی در واکنش به اهانت به قرآن کریم

خدا حافظ قرآن است.

  • تهران - مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۹
توهین‌کنندگان به آخرین پیام هدایت‌گر الهی با خوش‌خدمتی به صهیونیست‌ها کینه عمیق آن مسوول انگلیسی را نشان می‌دهد که یک قرن پیش در جمع تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران غرب هشدار داده بود تا زمانی که این کتاب در میان مسلمانان مبنا و اصل است، باید فکر سیطره بر ممالک اسلامی را با خویش به گور ببریم

بسم الله الرحمن الرحیم

انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون

عمل تفرقه‌برانگیز اهانت به کلام‌الله مجید در سرزمینی که مدعی آزادی بیان هستند، چنان زشت و شنیع است که در نگاه هر انسان آزاده با هر دین و مسلکی محکوم می‌باشد.

این اقدام غیرانسانی و غیراخلاقی(1) ، آن هم مقابله با کتابی که «یستمعون القول و یتبعون احسنه» بشارت آن به بندگان خداست، نشان از عجز مبشران دروغین فضای باز سیاسی و اجتماعی برای بیان دیدگاه‌هاست.

آن کشیش مسیحی شاید با علم به نگاه مترقی قرآن مجید به پیامبر خدا حضرت عیسی‌بن‌مریم(ع) به جنگ با آن حضرت برخاست و به لطف الهی مواجه با مخالفت و سرزنش کشورها و مذاهب و شخصیت‌ها شد و عقب‌نشینی کرد.

توهین‌کنندگان به آخرین پیام هدایت‌گر الهی با خوش‌خدمتی به صهیونیست‌ها کینه عمیق آن مسوول انگلیسی را نشان می‌دهد که یک قرن پیش در جمع تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران غرب هشدار داده بود تا زمانی که این کتاب در میان مسلمانان مبنا و اصل است، باید فکر سیطره بر ممالک اسلامی را با خویش به گور ببریم وگرنه با مطالعه هر آیه از آیات این کتاب آسمانی جز دعوت به نیکی، صمیمیت و برادری، پیامی از آن به گوش نمی‌رسد مخصوصاً با ادب انسانی، مسلمانان را از سبّ به بت‌ها نیز نهی می‌کند.

اینجانب با تسلیت این مصیبت به امام زمان(عج) و مسلمانان جهان و هم‌چنین محکومیت این اقدام زشت از همه امت اسلامی دعوت می‌کنم که با هوشیاری توطئه‌ها را خنثی کنند و به وعده موکد حق الهی که اعلان داشته حافظ این قرآن است مطمئن باشد.

 

اکبر هاشمی‌ رفسنجانی

رئیس‌ مجلس‌ خبرگان‌ رهبری

رئیس ‌مجمع تشخیص‌ مصلحت ‌نظام

****************************************************8

1- جدل در مورد قرآن‌سوزی (۲۰۱۰) به مجموعه مباحث پیرامون یک برنامه قرآن‌سوزی اطلاق می‌شود که در یک کلیسای کوچک توسط کشیش تری جونز در گایزنزویل در فلوریدا انجام شد.

زمان این برنامه در نهمین سالگرد حملات یازده سپتامبر گذاشته شده‌بود که به شدت مورد انتقاد گروه‌های سیاسی و دینی دنیا مانند واتیکان، بان کی مون،باراک اوباما  ، هیلاری کلینتون قرار گرفت. قانون اساسی آمریکا در قالب حمایت از آزادی بیان مواردی همچون آتش زدن پرچم آمریکا و توهین به نماد ادیان را مورد حفاظت قرار می‌دهد به همین دلیل اقدام قانونی در جهت تعلیق این برنامه صورت نگرفت. این کشیش موقتاً برنامه را لغو کرد و به نیویورک رفت تا با فیصل عبدالرئوف امام جمعه این شهر مذاکره کند و این مسئول محل احداث مسجدی را از گراند زیرو (محل سابقبرج‌های تجارت جهانی که در حملات یازده سپتامبر فروریخت) تغییر دهد و تری جونز نیز در عوض برنامه قرآن‌سوزی را لغو کند.[۵] او در ده سپتامبر اعلام کرد که این برنامه لغو نشده‌است.[۶] ولی در ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۰ گفت: «ما قطعاً قرآن‌سوزی نخواهیم داشت؛ نه امروز، نه هیچ وقت دیگر»