پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره دستاوردهای انقلاب و وظایف شخصیت‌ها

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره دستاوردهای انقلاب و وظایف شخصیت‌ها

 من حتی اگر هیچ مسوولیتی در نظام نداشته باشم، آنقدر کارهای نیمه‌تمام فرهنگی دارم که فکر می‌کنم تا زنده‌ام، مشغول خواهم بود.

  • تهران
  • شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰

بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب اسلامی با همه دستاوردهایی که دارد و با همه آرمان‌ها و آرزوهایی که داشتیم و هنوز به همه آنها نرسیده‌ایم، بهترین نوع حکومت در تاریخ ایران و حتی در جهان اسلام است. من اگر به عنوان یک مبارز و بعدها به عنوان یک مسئول هم نبودم، به عنوان یک مسلمان ایرانی نمی‌توانستم و نمی‌خواهم رابطه‌ام با انقلاب کمرنگ شود، چون نظام اسلامی ما در تاریخ اسلام، نخستین نظام رسمی با ساختار حکومتی مستقل بر اساس تعالیم انسان‌ساز مکتب اهل بیت (علیهم‌السلام) است.

 اگرچه در تاریخ داریم که زمانی فاطمی‌ها در مصر، ادارسه در ‌آفریقا، زیدی‌ها در یمن، دیالمه در عراق، علویان در طبرستان و گروه‌های دیگر شیعی در نقاط مختلف جهان بر مصادر امور بودند، اما هیچ‌وقت مثل انقلاب اسلامی ایران نبوده که قانون اساسی و ساختار حکومتی آنها بر اساس شیعه اثنی عشری باشد. پس باید برای استحکام و پیشرفت و اعتلای این نظام تلاش کرد.

البته تلاش افراد باتوجه به موقعیت‌ها، شرایط زمانی و مکانی و حتی سن و سال فرق می‌کند. من در زمان مبارزه، با تقسیم‌ کاری که با مبارزین داشتیم، در جبهه پرخاشگری بودم که طی آن سخنرانی‌های اعتراض‌آمیز و روشنگری داشتم و برای همان سخنرانی‌ها بارها به زندان رفتم و شکنجه شدم. بعد از انقلاب که نیاز به حضور من در میادین سخت بود، در شورای انقلاب، سرپرستی وزارت کشور، شورای مرکزی حزب جمهوری، ریاست مجلس شورای اسلامی و بعدها فرماندهی دفاع مقدس حضور یافتم.

در دورانی که کشور نیاز به سازندگی داشت، به ریاست‌جمهوری رفتم و در تمام این سال‌ها عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص بودم که هنوز هم هستم. تا جان در بدن دارم و تا می‌توانم برای سربلندی اسلام، ایران و انقلاب اسلامی تلاش خواهم کرد. البته با توجه به سنی که از من گذشته، دیگر توانایی برای کارهای آنچنانی ندارم، ضمن اینکه رسم روزگار و ضرورت اداره جامعه است که به تدریج جوانان وارد شوند و کارها را به دست بگیرند.

 من حتی اگر هیچ مسوولیتی در نظام نداشته باشم، آنقدر کارهای نیمه‌تمام فرهنگی دارم که فکر می‌کنم تا زنده‌ام، مشغول خواهم بود.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

******************************************************************

 * این پیام برای چاپ در ویژه‌نامه نوروزی روزنامه اعتماد نوشته شده بود.