پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به چهارمین کنگره وحدت اسلامی

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به چهارمین کنگره وحدت اسلامی

  • پنجشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۶۲

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 سلام بر برادران و خواهران کوشا و تلاشگر که برای سعادت جامعه خود پیشتاز بررسی و اقدام‌اند. مایل بودم که در سمینار شما شرکت و از نزدیک درباره اهداف و اقداماتتان نظر بدهم و در بحثها و تبادل‌نظرها شریک باشم، که این توفیق به دست نیامد. بی‌شک از آرمانهای مقدس اسلام، سروسامان دادن به وضع تحصیل و تربیت نسل جوان است و بدون آن، انقلاب اسلامی ناتمام خواهد بود.

 شما از روزهای اول بعد از پیروزی انقلاب به این فکر افتادید و در حدود امکانات خود با برپایی سمینارها و اقدامات دیگر، گام‌های مؤثری هم در این راه برداشتید. برادران و خواهران مسلمان و انقلابی‌تان هم در نقاط دیگر دست‌اندرکار اقداماتی شبیه کارهای شما بودند و مجموعاً ما امروز شاهد موفقیتهای قابل توجهی در این بخش هستیم و روند تکاملی آن هم برای آینده امیدوار کننده است.

 سال جاری، سال تحرک و تلاش مراکز آموزش عالی است و جوانان ما با پشت سرگذاشتن موانع و مشکلات، خود را برای درس خواندن و درس دادن و پرورش استعدادها آماده می‌کنند؛ انتظار امام امت و مسئولان و مردم این است که نسل جوان از این فرصت برای ساختن و ساخته شدن حداکثر استفاده را ببرند و در آینده‌ای نزدیک ما شاهد اوج‌گیری و اعتلای دانش و تربیت در این کشور اسلام و امام زمان (عج) باشیم.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی