پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به پنجمین کنفرانس مهندسی برق ایران

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به پنجمین کنفرانس مهندسی برق ایران

قرائت کننده: آقای مجید عباسپور، مشاور فنی رئیس‌جمهور

  • چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۶

بسم‌الله الرحمن الرحیم

استفاده از تکنولوژی برق در همه زمینه‌های مربوط به آن، طی سال‌های آینده از اهمیت استراتژیکی برخوردار بوده و دسترسی به آخرین پیشرفت‌ها به اندازه حفظ و بهره‌برداری صحیح از تأسیسات و سرمایه‌های موجود اهمیت دارد.

بحث و گفتگو در مورد سیاست‌های کلان، ایجاد توانمندی با اتکاء به امکانات بالقوه ملی و باور به توان و ارزش‌های معنوی در راه رسیدن به برنامه‌های توسعه می‌توانند از دستاوردهای این‌گونه گردهمایی‌ها باشند.

با توجه به نیروی انسانی کارآمد، محقق و متخصص در زمینه‌های مختلف مهندسی برق، این اطمینان وجود دارد که با بسیج سازمان یافته و توانمند و آگاهی از نقطه ضعف‌ها، بتوان در حلّ بسیاری از معضلات علمی، فنی و صنعتی روز با موفقیت عمل نمود.

گردهمایی محققان دانشگاهی، مسؤولان ذی‌ربط و متخصصان داخلی و خارج در چنین همایشی موجب تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه است و دستاوردهایی را به بار خواهد آورد که می‌تواند در برنامه‌های توسعه کشور نقش اساسی ایفا نماید.

جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن منابع بسیار غنی انرژی از جایگاهی ویژه در جهان برخوردار می‌باشد. مدیریت صحیح در بکارگیری بهینه از این منابع، تنها در صورتی امکان‌پذیر است که اهتمام لازم برای بالا بردن توان علمی و تخصصی کارشناسان در این بخش هر چه بیشتر انجام پذیرد. خوشبختانه تلاش‌های دوران سازندگی و نتایج پرثمر حاصل از آن، امکانات و ابزار لازم را برای برنامه‌ریزی بلند مدت فراهم نموده است.

از مسؤولان امر انتظار دارم از این فرصت‌ها در جهت تبیین سیاست‌های بلند مدت کشور برای ایران در سال 1400، حداکثر بهره‌برداری را بنمایند.

موفقیت برگزار کنندگان، دانشمندان، محققان و متخصصان شرکت کننده در پنجمین کنفرانس مهندسی برق ایران را از خداوند متعال خواهانم.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران