پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به پنجمین مجمع علمای شیعه و سنّی افغانستان

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به پنجمین مجمع علمای شیعه و سنّی افغانستان

  • چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۷۶

بسم‌الله الرحمن الرحیم

پنجمین اجلاس مجمع علمای شیعه و سنی افغانستان در حالی برگزار می‌شود که استعمار همواره درصدد تضعیف فرهنگ اسلامی و ملی افغانستان بوده و متأسفانه مسائل داخلی و فرقه‌گرایی ویرانگر به این هدف استعمارگران کمک کرده است.

 امروزه تاریخ معاصر ملت مسلمان و ستمدیده افغانستان در برهه حساسی بسر می‌برد و علمای شیعه و سنی تکلیف ملی و مذهبی انکار ناپذیری در حفظ اقتدار ملی و تمامیت ارضی این کشور در راه تأمین منافع ملت مسلمان و زجرکشیده افغانستان و جلوگیری از برادرکشی و ویرانی بیشتر این کشور بر عهده دارند.

جمهوری اسلامی ایران همواره تأکید کرده است که سرنوشت افغانستان در صحنه‌های نظامی رقم نخواهد خورد و نباید اجازه داد که بیش از این تضعیف فرهنگی ملی، اسلامی و تلف شدن منابع انسانی و مادی در آن کشور ادامه یابد که در آن صورت انقلابی که با خون هزاران مجاهد مسلمان برعلیه الحاد به ثمر رسیده است، متأسفانه در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت.

همدلی واتحاد برادران تشیع و تسنن به دور از هرگونه تعصبات قومی و مذهبی و با هدف یافتن راه حل جدی و عملی مسالمت آمیز بین گروه‌های مختلف افغانی مایه امیدواری مسلمانان و باعث قدرت و سربلندی ملت افغانستان است و ما اقدام وحدت بخش تجمع علمای شیعه و سنی را ارج می‌نهیم.

در پایان ضمن ابراز تأسف و همدردی با آسیب‌دیدگان زلزله اخیر در استان‌های شمالی افغانستان، یادآور می‌شوم که جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته، در همه شرایط کنار مردم مسلمان افغانستان قرار خواهد داشت و تمامی توان خود را در جهت انجام وظیفه اسلامی و انسانی خود و کمک به آسیب دیدگان از زلزله بکار خواهد بست.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام