پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به هموطنان عزیز مقیم خارج از کشور

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به هموطنان عزیز مقیم خارج از کشور

سابقه اینجانب گواه آن است که بر عهد و پیمان خود استوار خواهم بود.

  • تهران
  • چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۴

به نام خداوند جان و خرد

درود و سلام بر شما باد.

ایرانی در هرکجای دنیا که باشد نام ایران زمین را سرافراز و سربلند می‌خواهد. این طبیعت ما ایرانیان است که می‌توانیم با همدلی و همیاری یکدیگر روزهای سخت تاریخ را پشت سر بگذاریم و به افقهای روشن آینده‌ی میهن عزیزمان امیدوار باشیم.

هموطن عزیز!

اینجانب با درک شرایط جهانی و مصالح داخلی خود را وارد عرصه انتخابات کردم و برنامه‌های خود را ارائه دادم در این جا ضروری می‌دانم که شمه‌ی از برنامه‌ها و آرزوهای خود را برای شما عزیزان دور از وطن ارائه کنم.

کارنامه اینجانب در طول زندگی سیاسی و اجرایی، خصوصاً دو دوره ریاست جمهوری گویای نوع نگاه اینجانب برای ساختن ایرانی آباد و آزاد با همکاری و همیاری همه ایرانیان اعم از داخل و خارج است.

اینجانب اعتقاد دارم:

1- مهاجرت در ابعاد مختلف و شکلهای گوناگون آن پدیده‌ای جهانی است ایرانیان خارج از کشور که به هر دلیل و در هر مقطعی کشور را ترک کرده‌اند این حق را دارند که به کشور خود باز گردند. در صورت انتخاب علاوه بر استفاده از حقوق قانونی رئیس جمهور برای استیفای این حق مسلم «لایحه عفو عمومی ایرانیان مقیم خارج از کشور» را با استفاده از دیدگاه‌های صاحب‌نظران و حقوقدانان تهیه و برای تصویب آن ازتمام اختیارات خود استفاده خواهم کرد.

2- میلیون‌ها یارانی که در خارج زندگی می‌کنند از متخصصان و استادان برجسته در عرصه‌های علم و فرهنگ و اقتصاد می‌باشند. این گنجینه بزرگ انسانی اگر در جهت آبادی و سازندگی کشور هدایت شود می‌توان امیدوار بود که ایران اسلامی راههای توسعه همه جانبه را بسرعت طی خواهد کرد.

جلب همکاری کلیه ایرانیان عزیز مقیم خارج از کشورمان در حوزه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری و تأمین امنیت این سرمایه‌گذاری از جمله اهداف و برنامه‌های اینجانب خواهد بود. بسترسازی مناسب و معرفی فرصت‌های اقتصادی با منافع تضمین شده را به صورت برنامه و قانون مصوب در چارچوب برنامه‌های تصویب شده پیگیری خواهم کرد.

3- حل مشکلات حقوقی و شهروندی شما عزیزان خارج از کشور را که به ظاهر لاینحل مانده است با به کارگیری ساز و کارهای مناسب اجرایی در اولویت قرار داده و به حل آنها اقدام خواهم کرد. برای اینجانب مشکل هر ایرانی در هر گوشه از جهان مشکل ایران تلقی شده و در جهت رفع آن اقدام مقتضی را به عمل خواهم آورد.

4- نسل دوم و سوم ایرانی مقیم خارج و خواسته‌های آنان دغدغه من است و کوشش خواهم کرد تا راه کارهای مناسب و ارتباط و آشنایی این عزیزان با میهن عزیزشان را فراهم کنم. حل مساله سربازی، معرفی مشاغل و فرصت پژوهشی و علمی از جمله این راه‌کارها خواهد بود. هنرمندان، نویسندگان، معماران و به طور کلی اهل فرهنگ در خارج از کشور از اقشار فعال می‌باشند که تعلیق خاطر و عشق آنان به ایران در آثارشان موج می‌زند.

اینجانب ضمن نگاه همه جانبه به مقوله توسعه، توسعه فرهنگی کشور را با همکاری و همیاری قشر زحمت‌کش اهل فرهنگ داخل و خارج برنامه‌ریزی و اجراء خواهم کرد. ایجاد فضا و زمینه مناسب برای تبادل افکار و اندیشه‌ها با برگزاری سمینارهای مشترک فرهنگی، چاپ و انتشار آثار فرهنگی و ادبی که حاصل زحمت ایرانیان مقیم خارج از کشور است برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردهای فرهنگی و هنری شما ایرانیان از جمله اقدامات و برنامه‌های اینجانب در زمینه توسعه و تفاهم فرهنگی بین ایرانیان خواهد بود. برای این منظور شناسایی و ایجاد بانک اطلاعات اندیشمندان و متخصصان ایرانی برای ارتباط مداوم از برنامه‌های اینجانب خواهد بود.

هموطنان عزیز!

آنچه ذکر شد بخشی از اهم اقدامها و برنامه‌های اینجانب در صورت انتخاب شدن است که با شما پیمان می‌بندم آنها را عملی نمایم. سابقه اینجانب گواه آن است که بر عهد و پیمان خود استوار خواهم بود و امیدوارم که در برابر همه ایرانیان از این آزمون سرافراز بیرون آیم.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام