پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به همایش طلاب و علمای آذربایجان شرقی

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به همایش طلاب و علمای آذربایجان شرقی

آنچه این جانب را به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و حضور مجدد در این صحنه ترغیب کرد، شرایط حساس کشور، اعتماد شما علمای محترم و محبت مردم شریف ایران بود.

  • آذربایجان,تهران
  • یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۴

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم،

علمای آذربایجان و مردم شریف آن خطه بزرگ و دلاور پرور، پاسداران بی‌همتای اسلام عزیز و یادآوران عدالت‌خواهی، آزادی‌خواهی و منادیان حفظ وحدت و همبستگی ملت ایران و شرف و عزّت میهن عزیز بوده و هستند. نقش پیشتاز و ارزشمند شما بزرگان و علمای آذربایجان در لوح تاریخ پرشکوه کشور، محفوظ و نامه اعمال نیکویتان در انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و سال‌های دفاع مقدس و پس از آن سرشار از افتخار آفرینی است.

دوستان بزرگوار، علمای محترم؛

آنچه اینجانب را به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و حضور مجدد در این صحنه ترغیب کرد، شرایط حساس کشور، اعتماد شما علمای محترم و محبت مردم شریف ایران بود. این اعتماد و محبت، مرارت و صعوبت هر مسئولیتی را شیرین می‌کند.

امروز نظام مقدس ما برای دست‌یابی به اهداف الهی خود به نقطه حساسی رسیده و لازمه دست‌یابی به این اهداف در این شرایط خطیر، حفظ وحدت، اعتدال رفتار، دوری از افراط‌گرایی و توجه به کار و تلاش از سوی مسئولین و مردم است و این محقق نخواهد شد، مگر به مدد تلاش اندیشمندان و بزرگوارانی چون شما علمای اعلام.

شما علما که در همه مراحل انقلاب، مأمن مردم و پیشرو بودید، این بار نیز با روش هدایتگرانه خود مددرسان دولت و ملت خواهید بود.

من خود را در پیشگاه خداوند متعال، حضرت ولی‌عصر(عج) و روح پاک و مطهر امام راحل، مسئول و متعهد دانسته و بر همین اساس، برغم همه دشواری‌ها گام به این میدان گذاشته‌ام و با شما و مردم شریف آذربایجان پیمان می‌بندم که تمام توان و نیرویم را بکار گیرم تا گوهر گرنبهای جمهوری اسلامی و حاصل خون شهیدان اسلام با همراهی و عنایت همه شما عزیزان سربلندتر و عزتمند‌تر شود.

ای کاش می‌توانستم امروز در جمع نورانی شما حضور داشته باشم و از نظرات اندیشمندانه عزیزان بهره ‌گیرم. امیدوارم عذر این عدم حضور را بپذیرید و عهد مرا برای تجدید دیدار در نخستین فرصت پس از انتخابات به اطلاع مردم شریف خطّه دلاورپرور آذربایجان برسانید.

از خداوند متعال، عزّت اسلام، سلامت علمای اسلام و بهروزی و پیروزی ملت مسلمان و شریف ایران، بخصوص مردم آذربایجان را خواهانم و امیدوارم همه شما عزیزان در پیشگاه حضرت ولی‌عصر(عج)، سربلند باشید.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام