پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت گردهمایی سراسری دانشجویان عضو اتحادیه انجمن اسلامی در اروپا

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت گردهمایی سراسری دانشجویان عضو اتحادیه انجمن اسلامی در اروپا

  • یکشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۶۲

مخاطب: دانشجویان عضو اتحادیه انجمن‏های اسلامی در اروپا

 مناسبت: گردهمایی سراسری دانشجویان عضو اتحادیه انجمن اسلامی در اروپا

 تاریخ: 15 خرداد 1362

    پیام به گردهمایی سراسری دانشجویان اتحادیه انجمن اسلامی اروپا

 بسم الله الرحمن الرحیم، سلام به حضور برادران و خواهران گرامی شرکت کننده در نشست سراسری انجمن‏های اسلامی دانشجویان در اروپا. با استفاده از مناسبت سالگرد یوم‏الله 15 خرداد، این روز پر برکت که به منزله عاشورای انقلاب ما بود و خاطره پربارش که همزمان با گردهمایی شما برادران و خواهران می‏باشد، نکاتی را یادآور می‏شوم:

 اکنون که به قصد فراگیری دانش از وطن اسلامی خود هجرت کرده‏اید و سختی‏ها را بر خود هموار ساخته‏اید، بکوشید از فرصت‏های زودگذر بیشترین بهره را بدست آورید تا در فردایی نزدیک که برای خدمتی صادقانه به جامعه پای به میدان عمل می‏گذارید، تجربه‏های ارزنده در دست و نقطه نظرهای راه‏گشا در اندیشه داشته باشید. در عین حال از یاد نبرید که شما رسولان و مبلغان انقلاب اسلامی در خارج از جامعه خود می‏باشید و باید با فکر و عمل خود ارزشهای متعالی انقلاب اسلامی ایران را به نمایش درآورید و به راستی برای دیگرانی که ناظر بر اعمال و رفتار شما هستند، اسوه حسنه باشید. عملکرد سالیانه خود را دقیقاً بررسی نموده، خوبی را تقویت کنید و از تکرار اشتباهات برحذر باشید و تهذیب نفس را بخشی از کار خود بدانید.

 برادران مسلمان! شما در وطن اسلامی ایران، بخشی به رزم پیگیر خود علیه متجاوزین عراق ادامه می‏دهند و بخشی دیگر به پاسداری از ارزشهای اصیل انقلاب مشغولند و بخشی برای ساختن جامعه و کشور اسلامی‏شان در تلاش‏اند و ملت شهید پرور نیز در هر لحظه و هر مکانی که لازم بوده حضور خود را به اثبات رسانده و به راستی وظیفه دینی و انقلابی خود را به انجام رسانیده‏اند. با تلاش پیگیر امام و امت واقعیت شعار اصیل "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی" به مرحله عمل در آمده و ثابت شده که در اقیانوس مطهر این انقلاب و در کوره پرحرارت این ملت رشید، هر ناپاکی دیر یا زود محکوم به نابودی یا تطهیر است و تنها حق ماندنی است. ملتی که همواره حماسه جهاد و شهادت می‏سراید و فریاد الله اکبر را بر زبان دارد و تنها امید بر خداوند قادر او را حرکت می‏دهد و گوش به فرمان رهبر عظیم‏القدرش داده است و امدادهای غیبی الهی و امام زمان(عج) را در جبهه‏ها و شهرها با همه وجود لمس می‏نماید، ضعف را نمی‏پذیرد و شکست برایش مفهوم و معنایی ندارد. در این حرکت عظیم بار شما سبکتر از دیگران نیست و در هر کجای عالم که قرار بگیرید به عنوان یک مسلمان پرتلاش و صبور باید به وظیفه عمل نمایید و تکلیف الهی خود را به‏انجام برسانید.

 خداوند قادر متعال به‏همه ما قدرت و استقامت روزافزون عنایت فرماید تا هر چه زودتر بتوانیم تحقق آرزوی محرومان و مستضعفان جهان را ببینیم و پرچم عدل اسلامی را بر کاخ ستمگران به اهتزاز درآوریم. در پایان آرزو می‏کنیم از نشست‏تان در این ایام مبارک، بهره کافی و وافی نصیب‏تان شود.