پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی

  • شنبه ۸ آذر ۱۳۷۶

بسم‌الله الرحمن الرحیم

پیروزی جوانان غیرتمند تیم ملی فوتبال کشورمان در صحنه رقابت‌های جهانی نشانه بارز پیروزی ملتی است که سرفرازانه در راه اعتلای کشور خود تلاش می‌کنند.

از رعایت اخلاق اسلامی و بازی جوانمردانه تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران در دیدار با تیم ملی استرالیا (1) تشکر و قدردانی می‌کنم.

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

******************************************************************8

1-  تیم ملی فوتبال ایران پس از کش و قوس‌های فراوان و اما و اگرهای دلهره‌آور، سرانجام در پایان دو بازی رفت و برگشت برابر استرالیا پیروز شد و به جام جهانی رسید.  سال ها از آن روز تاریخی می‌گذرد؛ اما همچنان آن بازی، آن تیم، آن بازیکنان و تلاشی که ملی‌پوشان ایران در آن روز رویایی از خود نشان دادند به مثابه یک آرزو باقی مانده است؛ آرزویی که هر سال بیشتر دست نیافتنی می‌شود.

8 آذر 76، تیم ملی فوتبال ایران در ملبورن رودرروی استرالیا صف‌آرایی کرد. ایران در آن سال برای صعود به جام جهانی 1998 فرانسه تلاش می‌کرد اما در مرحله گروهی نتوانست از پس عربستان سعودی برآید و به عنوان تیم دوم راهی مرحله پلی‌آف شد. تیم ملی سپس راهی دیدار با ژاپن شد. در آن بازی که به صورت تک بازی برگزار شد، تیم ملی نمایش خوبی داشت اما در نهایت با اشتباه یکی از بازیکنان و گل به خودی او و عدم موفقیت تیم ملی در جبران گل خورده، برابر چشم بادامی‌های ژاپنی شکست خورد و باز هم از رسیدن به جام جهانی ناکام ماند. در نتیجه تیم ملی ناچار شد در آخرین فرصت برای حضور در جام جهانی فرانسه در دو دیدار رفت و برگشت به مصاف استرالیا برود. این چنین بود که رویایی‌ترین شب فوتبال ایران رقم خورد.

تصاویر ضمیمه