پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت سالگرد شهادت شهید محمدحسین فهمیده

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت سالگرد شهادت شهید محمدحسین فهمیده

جوانان و نوجوانان ایران اسلامی با تأسی از روحیه شهادت‎طلبی شهید فهمیده برای خودباوری و خداباوری خویش بیش از پیش تلاش نمایند که دو بال لازم برای پرواز جهت آبادانی دنیا و آخرت است.

  • تهران
  • یکشنبه ۸ خرداد ۱۳۸۴

بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب اسلامی ایران که پس از 1400 سال به عنوان اولین نظام مستقل، براساس مکتب اهل بیت(ع) در یکی از حساس‎ترین موقعیت جغرافیایی با منابع فراوان، شکل گرفته، جوانان ایثارگر بی‎شماری را به تاریخ بشریت معرفی کرده که برای دفاع از ملت و امت خویش، یعنی اسلامیت و ملیت، جان خویش را بر طَبَق اخلاص می‎نهند که یکی از این جوانان الگو، شهید محمدحسین فهمیده است.

این شهید بزرگوار که به تعبیر امام راحل(ره) با اقدام حماسی خویش رهبر جامعه لقب گرفت، نمونه‎ای از خیل جوانانی است که اینک دوران تحصیل را در مدارس و دانشگاه‌ها می‎پیمایند. عرصه‌ای که در شرایط فعلی خط مقدم مقابله نهضت‎های آزادی‏خواه و استعمار ستیز با سردمدارانی است که با تفکرات جاهلانه انحصارطلبی، علم و دانش و فن را برای خویش و وابستگی را برای جهانیان می‎خواهند.

امیدوارم جوانان و نوجوانان ایران اسلامی با تأسی از روحیه شهادت‎طلبی شهید فهمیده برای خودباوری و خداباوری خویش بیش از پیش تلاش نمایند که دو بال لازم برای پرواز جهت آبادانی دنیا و آخرت است.

از خانواده معزز شهیدان فهمیده که با اهدای دو شهید عزیز، محمد حسین و داوود فهمیده* ثابت کردند، شهادت‎طلبی را به عنوان یک فرهنگ اسلامی درک کرده‌اند و با برگزاری مرتب یادواره این دو شهید برای جاودانگی و الگودهی به نسل جوان، کوششی مجاهدانه می‎نمایند، تشکر و قدردانی می‎نمایم.

از درگاه خداوند اجر جزیل و توفیق روزافزون برای خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران بویژه خانواده محترم شهیدان فهمیده مسألت می‌نمایم.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

 

* شهید داود فهمیده ، برادر بزرگتر شهید حسین فهمیده در وصیت‌نامه خویش نوشته بود: «... الان که وصیت نامه را می نویسم روز دوشنبه 10/ 5/ 62 است و شب ما عازم عملیات هستیم که من هم مسئول دسته هستم. امیدوارم بتوانم از عهده آن بر آیم. مادر عزیزم، دوست دارم بچه‌ها را مثل حسین و داوود پاک تربیت کنی که در راه خدا قدم بگذارند. پدر عزیز، بچه‌ها را باز تکرار می‌کنم پاک تربیت کنید و بگذارید مثل حسین‌ها مرد باشند و در راه خدا و انقلاب اسلامی قدم بگذارید. همچون حسین و داوود پشتیبان اسلام و رهبر باشند. خواهرانم، گوش کنید از برادر که شما هم زینب‌وار به خاطر خدا کار کنید و در هر کاری خدا را فراموش نکنید. درس‌هایتان را بخوانید. امیدوارم که وصیت من را گوش کنید و برادرانم حسن و مجید، شما هم بزرگ شدید، پاک باشید و همه برای راه خدا کوشش کنید، نه برای کس دیگر...»