پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت سالگرد شهادت دکتر چمران

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت سالگرد شهادت دکتر چمران

دکتر مصطفی چمران یکی از تابناک‌ترین سرمایه‌های اسلامی و ملی بر بلندای تاریخ ایران.

  • تهران - مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۹
شهید بزرگواری که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، عشق به اسلام او را به خطوط مقدم مبارزه در لبنان کشاند. همزمان با پیروزی انقلاب به وطن خویش برگشت. با آغاز جنگ تحمیلی، جزو نخستین مسئولین جمهوری اسلامی بود که در خطوط مقدم، به دفاع از کیان جمهوری اسلامی پرداخت.

بسم الله الرحمن الرحیم

اگر 8 سال دفاع مقدس را فرصتی برای اثبات فداکاری‌ها و ایثارگری‌های سرمایه‌های انسانی و شخصیتی در دفاع از اسلامیت و ملیت ایران اسلامی بدانیم، بی‌شک شهید دکتر مصطفی چمران یکی از تابناک‌ترین سرمایه‌های اسلامی و ملی بر بلندای تاریخ آن است.

شهید بزرگواری که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، عشق به اسلام و دفاع از فرهنگ انسان‌ساز اسلامی او را به خطوط مقدم مبارزه با دشمنان دین مبین الهی در لبنان کشاند و همزمان با پیروزی انقلاب به وطن خویش برگشت تا اندوخته‌های علمی، مدیریتی و نظامی خویش را در رشته‌های موردنیاز در خدمت اسلام عزیز قرار دهد و همزمان با آغاز جنگ تحمیلی، جزو نخستین مسئولین جمهوری اسلامی بود که با علم و آگاهی کامل از رموز نظامی، ضمن حضور در خطوط مقدم، به دفاع از کیان جمهوری اسلامی پرداخت.

تفکرات تشکیلاتی، تجربیات ارزشمند نظامی، اندیشه‌های تابناک اسلامی، علقه‌های عمیق ملی، نوع نگاه عرفانی به جهان و مافیها، پایبندی به اصول و انعطاف‌پذیری در مقابل فرعیات و وفاداری به تعهدات مسئولیت‌پذیری، دکتر چمران را در بحبوحه فضای مسموم سالهای اول پس از پیروزی انقلاب، از افتادن در ورطه‌های افراط و تفریط حفظ کرد و با تشکیل گروه چریکی جنگ‌های نامنظم و جذب جوانان، در تقویت بُعد مردمی دفاع مقدس کوشید و شهادت، مزد مجاهدت‌های خالصانه ایشان شد تا از سنگرهای خاکی خط مقدم جبهه دفاع از حق در دهلاویه بر بال ملائک به بزم اولیاء و انبیاء برود.

با گرامی‌داشت یاد و خاطرات این شهید بزرگوار از همرزمان، همسنگران و خانواده ایشان می‌خواهم با تدوین علمی تاریخ زندگی و دست‌نوشته‌های عرفانی ایشان در مناجات‌نامه‌ها، نمونه‌ای از یک شخصیت اسلامی را در عرفان نظری و عملی برای جوانان ایران اسلامی ترسیم نمایند.

 

اکبر هاشمی‌ رفسنجانی

رئیس‌ مجلس‌ خبرگان‌ رهبری

رئیس ‌مجمع تشخیص‌ مصلحت ‌نظام