پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام شیخ محمد هاشمیان

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام شیخ محمد هاشمیان

  • تهران
  • یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰

انّا لله و انّا الیه راجعون

درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد هاشمیان(1) موجب تأسف و تأثر خاطر گردید.

این روحانی مبارز در طول 30 سال تلاش صادقانه خود در سنگر امام جمعه و نماینده ولی فقیه در رفسنجان خدمات شایسته‌ای برای مردم منطقه به یادگار گذاشت.

مصیبت وارده را به علما، روحانیون، نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری و مردم شهیدپرور استان کرمان به‌ ویژه رفسنجان و نوق و همچنین فامیل و خانواده محترم تسلیت گفته، از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید علوّ درجات و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسألت می‌کنم.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

**********************************************************

1-

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد هاشمیان، امام جمعه فقید رفسنجان قبل از انقلاب نمایندگی حضرت امام خمینی(ره) را در رفسنجان به عهده داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان نماینده امام(ره) و امام جمعه این شهر بود. وی پس از رحلت امام خمینی(ره) نیز نماینده ولی فقیه و امام جمعه رفسنجان بود که در سالهای اخیر به علت بیماری و کهولت از اقامه نماز جمعه خودداری نمود.

حاج شیخ محمد هاشمیان دو دوره نمایندگی مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری را به عهده داشت و از دیگر مسئولیت‌های او ریاست دادگاه انقلاب، ریاست دادگستری، ریاست حوزه علمیه امام خمینی و دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان بود. حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد هاشمیان از سه سال قبل دچار سکته مغزی شد و حال وی در تاسوعای حسینی امسال وخیم گردید و به کما رفت و سرانجام روز شنبه 19 آذر ماه جاری در سن 83 سالگی دارفانی را وداع گفت.