پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت خودکفایی رادیو و تلویزیون

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت خودکفایی رادیو و تلویزیون

  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۳

مخاطب: کارکنان صداوسیما

 مناسبت: به مناسبت خودکفایی رادیو و تلویزیون

 تاریخ: دهم اردیبهشت 1363

    پیام به مناسبت خودکفایی رادیو و تلویزیون

 خداوند به شما توفیق دهد که از این اجتماع و مشاوره نتایجی در خور شئون انقلاب اسلامیتان بگیرید، می‏دانید که دشمنان اسلام و انقلاب برای گمراه کردن افکار عمومی، مسلح به امکانات عظیم تبلیغ و اشاعه خواسته‏های خود هستند و معلوم است که این امکانات ناشی از علم و تکنولوژی پیشرفته‏ای که برق و نور و هوا و انرژی و سایر نعمت‏های الهی را که برای همه بشریت خلق شده، به خدمت گرفته است.

 استکبار جهانی با غصب ثروت‏ها و امکانات اکثریت محروم بشر توانسته سررشته این منبع قدرت و نفوذ را در دست داشته باشد و در حدود مصالح و منافع خود به دیگران امکان بهره‏گیری بدهد.

 آنها که از خود پیامی ندارند و یا در اختیار قدرت‏های بزرگند، در بهره‏گیری از این ابزار مشکلی ندارند. البته اثری هم در حرکت عمومی و مسایل مهم جهان ندارند. اما آنهایی که پیامی دارند و برای بشریت حرفی دارند و می‏خواهند دم از عدالت و استقلال بزنند و با سیستم‏ها به ستیز برخیزند، در این راه مشکل دارند و حل این مشکل را باید در اولویت قرار دهند. خوشبختانه امروز در اثر توسعه صنایع مربوط به کار شما، منابع تأمین، از انحصار ابرقدرت‏ها تا حدودی بیرون است و امکان تحصیل وجود دارد ولی نباید به این شرایط متزلزل دل بست و لازم است حرکتی سریع در جهت خودکفایی و استقلال در این میدان صورت گیرد.

 تکنولوژی صداوسیما برای یک انقلاب آن هم انقلاب اسلامی که نمی‏تواند با استکبار جهانی هم‏سو و دم ساز باشد، از نیازها و ضرورتهای اولیه است و مسامحه در تحصیل آن، به هیچ وجه روانیست. به فضل الهی کشور ما در حال حاضر از نیروهای کاردان و مخلص و تلاشگر دستش پر است و رهبر عظیم‏الشأن و مجلس و دولت در این راه حامی‏اند.

 از سمینار شما می‏خواهم که همه همت و توان را صرف تحقیق تکنولوژی پیشرفته و رسیدن به سطح استقلال و خودکفایی در این صنعت نمایند و امید که با توفیق اتخاذ تصمیمات موثر سمینارتان مبارک گردد.