پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت افتتاح ساختمان حزب جمهوری اسلامی دفتر یزد

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت افتتاح ساختمان حزب جمهوری اسلامی دفتر یزد

  • یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۶۲

مخاطب: اعضای حزب جمهوری اسلامی یزد

 مناسبت: افتتاح ساختمان حزب جمهوری اسلامی دفتر یزد

 تاریخ: 30 بهمن 1362

    پیام به مناسبت افتتاح ساختمان حزب جمهوری اسلامی دفتر یزد

 بسم الله الرحمن الرحیم، با سلام حضور برادران و خواهران خدمتگزار و فداکار حزب جمهوری اسلامی دفتر یزد.

 افتتاح ساختمان جدید این دفتر و سالگرد تأسیس حزب جمهوری اسلامی را تبریک می‏گویم و از درگاه خداوند متعال توفیق روزافزون را برای شما آرزو می‏کنم. از پیروزی انقلاب اسلامی‏مان هر چه بیشتر می‏گذرد بار رسالت الهی را بر دوش خود بیشتر احساس می‏کنیم و وظیفه خود را سنگین‏تر و دشوارتر می‏یابیم. دریچه‏های روشنایی رفته رفته به زندگی مسلمین و مردم جهان باز می‏شود و توان و همت عالی‏تر ما را ایجاب می‏نماید هر قطره خون شهید و آرزوی بازماندگان شهدا و مفقودین پیامی برای ما دارد که ایثارگری و تلاش را می‏طلبد و امام عزیزمان و اسلام حضرت محمد(ص) راهی در پیشروی ما نشان داده‏اند که در متابعت از آن رشد و کمال را می‏یابیم و در سبک شمردنش مسیر ضلال؛ باید فعالیت خود را برای تداوم حرکت بیمه کننده این تشکیلات اساسی همچنان ادامه دهیم و از نیروهای مفید و مؤثر موجود در میان اقشار مردم کمک بگیریم.

 گذشته حزب و عملکردهای روشنش باید راه نشان بقیه راه باشد و حضور قشر روحانیت متعهد و مبارز در این تشکیلات همچنان باید پایدار بماند و لازم است تقوا و اخلاص در برخوردها و انجام کارها رعایت شود زیرا که با تقوا و اخلاص و اخلاق حسنه، اعمال ما جان می‏گیرد و موجب جذب نیروهای صالح و توانمند می‏گردد. استفاده از پایگاه حوزه و دانشگاه و افراد متخصص آن برای ما ضرورت دارد تا خود را از انحرافهای احتمالی و سکون و تعصّب ناصواب مصون بداریم. عملکرد گذشته و سوابق درخشان حزب، موجب افتخار و الهام‏بخش است و می‏تواند موّلد توان بیشتر در ادامه راهمان باشد.

 ما سالگرد تأسیس حزب جمهوری اسلامی را به اعضای محترم و مردم شریف یزد تبریک می‏گوئیم و از خدمات ارزنده‏ای که شهید بزرگوار محراب آیت‏الله صدوقی در بنای این ساختمان و تحکیم پایه‏های حزب جمهوری اسلامی ارائه داده‏اند، قدردانی نموده و برای روح والامقام او علو درجات آرزو می‏کنیم و امیدوارم شما امروز و در آینده از راهنمائیهای حضرت آیت‏الله[روح‏الله] خاتمی امام جمعه و نماینده بزرگوار امام بهره‏مند باشید و از کمکهای بی‏شائبه مردم عزیز و شریف یزد نیز صمیمانه تشکر کرده توفیق بیشتر آنها را در خدمت به اسلام و مسلمین تمنا داریم.

 امروز یاری حزب جمهوری اسلامی، یاری خداوند متعال و یاری اسلام و انقلاب است. در خاتمه به پیروی از امام امت و رهبر عظیم‏الشأن، همکاران محترم را به اتحاد و هماهنگی با کلیه نیروهای اسلامی و انقلابی پیرو خط امام توصیه می‏کنم و توجه همگان را به یکی از مهمترین اهداف حزب که هماهنگ کردن نیروهای متفرق در کل جامعه است، جلب می‏کنم و تأکید می‏کنم حزب جمهوری اسلامی برخلاف احزاب معمول جهان امروز، اجازه نمی‏دهد که نیروهای اسلامی تحت عناوین و اسامی خاص، گرفتار تعصب و گروه‏گرائی شده و به جای وحدت در استفاده از مواهب اتحاد، بخشی از توان جامعه را صرف مخاصمات و درگیریها و حذفها و جذبها نمایند.

 امروز که بیش از هر وقت دیگر چشم امید و انتظار محرومان و حق‏طلبان به انقلاب ما دوخته شده و خشم توطئه‏های استکبار و کفر جهانی متوجه جمهوری اسلامی است، هدر دادن نیروهای جامعه در باتلاق اختلافات و تعصبها، گناه بزرگی است.