پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت آغاز سال ۱۳۶۱ هجری شمسی

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت آغاز سال ۱۳۶۱ هجری شمسی

تبریک عید نوروز با ادبیاتی انقلابی

  • یکشنبه ۱ فروردین ۱۳۶۱

بسم‌الله الرحمن الرحیم

حلول سال جدید را به عموم هم‌وطنان، خواهران و برادران، مخصوصاً قشر مستضعف جهان اسلام تبریک عرض می‌کنم و برای عموم ملت، آینده‌ای مملو از سعادت و پیشرفت از خداوند تقاضا دارم.

سال گذشته برای ما در سایه رهبری‌های امام عظیم‌الشأن و مجاهدت‌های رزمندگان ما و حمایت‌های بی‌دریغ مردم ما سال پرباری بود. گر چه به قیمت از دست دادن جمعی از بهترین نیروهای اسلام و کشور، اما دستاوردها آن‌قدر عظیم است که ارزش این قربانی‌ها را دارد.

سال گذشته ما ارتجاع منطقه و امپریالیسم خون‌خوار را متنبه کردیم که جمهوری اسلامی آسیب‌ناپذیر است. جریان بسیار خطرناک لیبرالیسم را در کشور سرکوب و مفتضح کردیم و جریان شورش‌های کور منافقین و محاربین را با نیروی رزمندگانمان و کمک مردم همیشه درصحنه شرشان را از این جمهوری اسلامی کوتاه کردیم. ابهت جمهوری اسلامی در دل مستکبران و قلب ستمگران اثر خود را گذاشته است.

دنیای مستکبران واقعیت را پذیرفته که جمهوری اسلامی ایران بر دوش توانای این مردم محکم و استوار است. موفقیت‌های ما اگر از جنبه‌های سرکوب شورش و تجاوز مهم است، نقطه مهم‌تر آن دریده شدن چهره ضد انقلابیون این کشور است. آن‌ها در پناه شعارهای عوام‌فریبانه و ادعاهای آزادی‌خواهانه خودشان را جوری جلوه داده بودند که بخشی از مردم را فریفته بودند. امروز در سایه مجاهدت‌های مردم به‌کلی اعتبار و ارزش و آبروی خودشان را از دست داده‌اند.

همه آن شعارها و ادعاها با جنایاتی که کرده‌اند، یا ترورها، یا انفجارها، یا خیانت‌ها، با جاسوسی‌ها و با همکاری با دشمنان شرق و غرب و با نشان دادن قدرت‌طلبی و دنیاخواهی و از دست دادن همه ادعاهای گذشته، چهره‌شان را به مردم نشان دادند و این موفقیت برای جمهوری مهم‌ترین است. ما در سایه تجربیات گذشته و پایه‌هایی که در سال گذشته برای تثبیت جمهوری و نهادها و تعیین حقوق و حدود داشته‌ایم، سال آینده را می‌توانیم سال برنامه‌ریزی، سازندگی و سال برداشتن گام‌های بلندی به‌سوی عظمت، رفاه و تثبیت بیشتر انقلاب به‌حساب بیاوریم و در اینجا باید از ارواح پاک شهدا و خانواده‌های شهید داده عزیز و معلولان، مجروحان و مصدومان جنگ یا بعث عفلقی و شورش‌های کور داخلی و با مردمی که در پشت جبهه فداکاری کرده‌اند و با نیروهای کارگری در کارخانه‌ها که با تولیدشان اقتصاد کشور را رونق داده‌اند و با نیروهای دهقانی که در مزارع برای این ملت انقلابی غذا تهیه دیده‌اند و با نیروهای متصدی اداره کشور و فرهنگ و تبلیغ و سایر شئون با تشکر از همه این‌ها و روحانیت عزیز که برای ادامه این انقلاب همچنان درصحنه است و با سایر نیروهایی که با تفصیل از آن‌ها نمی‌شود در این پیام کوتاه نام برد، مخصوصاً ارتش و سپاه و بسیج باید از همه این‌ها تشکر کنیم و با اتکای به این نیروها آینده‌ای بهتر و محیطی سرشار از عدالت بسازیم.

نوید اینکه در سال آینده بتوانیم تمامی دانشگاه‌ها را باز کنیم و همه امکانات را در راه ساختن و تربیت نیروهای جوان بکار ببریم، می‌توانم در این لحظه عرض کنم. نکته‌ای که فکر می‌کنم مفید است، در اینجا تذکر داده شود به ضدانقلاب و به دشمنان [که مفید] است. همان‌طور که می‌بینید جمهوری اسلامی تثبیت شده و این ایجاد مزاحمت‌ها جز دردسر برای خود شما و مردم محروم این کشور چیزی ببار نمی‌آورد؛ مخصوصاً به قشر فریب‌خورده‌ای که آلت دست یک عده اوباش به نام رهبران ضدانقلاب شده‌اند. آن‌هایی که در زندان‌اند و آن‌هایی که بیرون‌اند، خودشان را به آغوش ملت برسانند. دست از شرارت بردارند. ملت آماده پذیرش شما و عفو از گذشته شماست. شما با این اقدامتان غیرازاینکه دشمن خدا و مردم را شاد کنید و مردم مستضعف و محروم را دچار ناراحتی، کاری نمی‌کنید.

نشان دادند که با شرق می‌سازند، با غرب می‌سازند، با نفاق می‌سازند. با ارتجاع می‌سازند و فقط با کسی که نمی‌سازند، ملت است و با حق. امیدواریم که سال آینده سال همکاری بیشتر و محبت، دوستی و سازندگی بیشتر برای همه ما باشد.

والسلام علیکم و رحمه‌الله