پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت درگذشت آیت الله آقا مجتبی تهرانی

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت درگذشت آیت الله آقا مجتبی تهرانی

آیت‌الله‌العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی از شاگردان مبرز مکتب فقهی، فلسفی، اصولی، اخلاق و عرفان حضرت امام خمینی(ره) و حضرات آیات اعظام بروجردی(ره) و گلپایگانی(ره) به شمار می‌رفت.

  • تهران - مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱

«انالله و اناالیه راجعون»

ارتحال عالم ربّانی، مجاهد فقیه، استاد بزرگ اخلاق، حضرت آیت‌الله‌العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی ضایعه‌ای بزرگ برای عالم شیعه و به‌ویژه ملت مسلمان ایران است.

آن عالم فقید که از شاگردان مبرز مکتب فقهی، فلسفی، اصولی، اخلاق و عرفان حضرت امام خمینی(ره) و حضرات آیات اعظام بروجردی(ره) و گلپایگانی(ره) به شمار می‌رفت، خود نیز منشاء تربیت و آموزش چهره‌های انقلابی مؤمن و متدین بسیاری گردید.

ایشان سالیان سال، عمر پربرکت خویش را مصروف تدریس عمومی اخلاق و معارف اسلامی و معصومین(ع) به تشنگان معرفت الهی در قبل و بعد از انقلاب و هدایت و تربیت نفوس مستعد نسل جوان و انقلابی نمودند.

ارتحال آن عالم ربّانی را در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی که اندوهی ژرف در دل همه هموطنان و شیعیان جهان پدید آورد، به علمای اعلام و حوزه‌های علمیه، شاگردان، طلاب، دوستداران و به‌ویژه فرزندان و اعضای محترم بیت آن عالم فقید تسلیت می‌گویم.

از درگاه خداوند متعال برای آن عالم وارسته و تربیت‌یافته خاندان علم و شهادت علوّ درجات و برای برادر بزرگوارشان حضرت آیت‌الله حاج آقا مرتضی تهرانی و فرزندان فاضل و روحانی و بازماندگان محترم صبر و شکیبایی مسألت دارم.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام