پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت ترور دانشمندان هسته‌ای ایران

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت ترور دانشمندان هسته‌ای ایران

دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران ، تلاش کرده‌اند تا با ترفندهای ناجوانمردانه تروریستی سد راه پیشرفت علمی ملت عظیم و متمدن ایران شوند.

  • تهران - مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • سه شنبه ۹ آذر ۱۳۸۹

بسمـه تعـالی

اقدام مذبوحانه و ناجوانمردانه عوامل تروریست در به شهادت رساندن و مجروح ساختن دو دانشمند متعهد کشورمان،* قطعاً ریشه در حقد و کینه از پیشرفت‌های علمی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران دارد.

دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، تلاش کرده‌اند از طروق مختلف و ترفندهای ناجوانمردانه تروریستی سد راه پیشرفت علمی ملت عظیم و متمدن ایران شوند یکبار دیگر به روش قدیمی و نخ‌نمای تهدیدات تروریستی همانند اوایل انقلاب متوسل شده‌اند تا شاید از این راه بتوانند در عزم راسخ ملت ایران در راه استقرار حاکمیت مردم‌سالاری دینی و حفظ استقلال خود خللی وارد کنند. ولی آنها غافلند و باید بدانند که آزموده را آزمودن خطاست و قطعاً راه به جایی نخواهند برد.

اینجانب از طرف خود و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، این اقدام غیرانسانی و مذبوحانه را به شدت محکوم کرده، ضمن طلب مغفرت و رحمت واسعه برای شهید دکتر شهریاری،(6) به خانواده محترم و همکاران پرتلاش این شهید تسلیت گفته و برای استاد دکتر فریدون عباسی آرزوی تندرستی کامل و توفیق روزافزون دارم.

از نیروهای امنیتی و نظامی انتظار می‌رود با جدّیت و هوشیاری کامل نسبت به شناسایی و برخورد قاطع و قانونی با عوامل مزدور تروریست اقدام کرده و آنان را به سزای عمل ننگین خود برسانند.

 

اکبر هاشمی‌ رفسنجانی

رئیس‌ مجلس‌ خبرگان‌ رهبری

رئیس ‌مجمع تشخیص‌ مصلحت ‌نظام

 

* ترور دو دانشمند هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی ایران در تهران در ۸ آذر ۱۳۸۹ باعث کشته شدن یکی از این استادان شد. این انفجارها که برای ترور مجید شهریاری و فریدون عباسی دو تن از استادان فیزیک دانشگاه شهید بهشتی انجام شد منجر به کشته شدن مجید شهریاری و مجروح شدن دو نفر از همراهان وی گردید. («ترور ۲ استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی» (فارسی). آفتاب‌نیوز. ۸ آذر ۱۳۸۹ )

این دو حادثه در بلوار ارتش و میدان دانشگاه شهید بهشتی در ولنجک روی داد. به گفته رسانه‌ها افراد موتور سوار با چسباندن یک وسیله انفجاری به خودروی پژو ۴۰۵ مجید شهریاری او را به قتل رساندند.( «مشروح گزارش ترور اساتید فیزیک در تهران». خبر آنلاین. ۲۹ نوامبر ۲۰۱۰ ) به گفته شاهدان عینی دو دستگاه موتورسیکلت با نزدیک شدن به خودروی یکی از اساتید دانشگاه بمبی را به سمت خودرو او پرتاب نموده و سپس از محل حادثه گریخته‌است. انفجار دوم نیز با نحوه مشابهی بر روی خودروی پژو ۲۰۶ فریدون عباسی روی داد که او از این انفجار جان سالم به در برد.

تصاویر ضمیمه