پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره نیروی انتظامی

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره نیروی انتظامی

ویژگی ناجا علاوه بر ایثارگری برای حفظ نظم، امنیت و آرامش عمومی در زمان صلح، کارنامه درخشان آنان در دفاع مقدس است.

  • تهران - مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۹
تلفیق کمیته‌های انقلاب اسلامی، شهربانی و ژاندارمری و تولد نیروی انتظامی جمهوری اسلامی.

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از مقوله‌های بسیار مهم در زندگی فردی و اجتماعی، امنیت و آسایش جامعه است که اگر به هر دلیلی مخدوش شود، زندگی با همه شیرینی‌هایش در کام انسان‌ها تلخ می‌شود.

تدبیر حکومت‌ها در طول تاریخ برای حفظ امنیت نشان از اهمیت روانی آن در جوامع دارد و اسلام نیز از نخستین سالهای تشکیل اولین حکومت اسلامی در مدینه به این امر خطیر توجه ویژه نموده است.

انقلاب اسلامی ایران که اولین نظام مستقل اسلامی را با ساختار حکومتی در اهداف خویش داشت، از نخستین روزهای پس از پیروزی و حتی قبل از آن در جلسات شورای انقلاب برای تأمین امنیت داخلی راهکارهای متعددی ارائه داد که یکی از آن راهکارها تشکیل کمیته‌های انقلاب اسلامی در کنار دو نیروی انتظامی موجود یعنی شهربانی و ژاندارمری بود.

همکاری برادرانه پرسنل این سه نهاد انتظامی در آن سالها که ایجاد ناامنی‌های داخلی یکی از برنامه‌های گروهک‌های ضدانقلاب و حامیان خارجی آن بود، توطئه‌های گوناگون آنها را در ترور، تخریب، تهدید، ارعاب و مهمتر از همه تشدید قومیت‌گرایی و تجزیه‌طلبی خنثی کرد و الحمدلله نظام نوپای اسلامی مرحله تثبیت را با وجود یک جنگ تمام‌عیار در مرزهای غرب و جنوب با موفقیت پشت سر گذاشت.

با پایان جنگ تحمیلی و آغاز دوره سازندگی که نگاه نظام اسلامی به آینده براساس برنامه‌های درازمدت بود، تلفیق نهادها و سازمان‌های همانند، سیاست نظام برای جلوگیری از موازی‌کاری شد که الحمدلله این تلفیق در سه نهاد انتظامی یعنی کمیته‌های انقلاب اسلامی، شهربانی و ژاندارمری انجام و از دل آن نیروی قدرتمند انتظامی (ناجا) متولد شد که در طول سالها شاهد خدمات شایسته پرسنل آن در انجام مأموریت‌های محوله بوده‌ایم.

ویژگی نیروهای ناجا علاوه بر ایثارگری برای حفظ نظم، امنیت و آرامش عمومی در زمان صلح، کارنامه درخشان آنان در دفاع مقدس است.

آنان که فداکاری و گذشت را در سالهای سخت جنگ 8 ساله برای همگان به اثبات رسانده‌اند، اکنون نیز با خلوص نیت و صداقت تمام با حفظ آمادگی خویش در مناسبت‌های مختلف، باعث دلگرمی عمومی جامعه می‌باشند.

توصیه‌ام به پرسنل ناجا این است که در کنار صلابت نظامی و انتظامی که لازمه و فلسفه وجودی چنین نیرو‌هایی است، سعی کنند روحیه مردمی خویش را حفظ کنند تا جامعه با دیدن آنها در خیابان‌ها به جای ترس و نگرانی، احساس راحتی و امنیت نماید. در این صورت است که همه آحاد مردم خود را عضوی از خانواده بزرگ ناجا برای تأمین نظم عمومی در جامعه می‌دانند.

 

اکبر هاشمی‌ رفسنجانی

رئیس‌ مجلس‌ خبرگان‌ رهبری

رئیس ‌مجمع تشخیص‌ مصلحت ‌نظام

***************************************************************

* به مناسبت: 13 مهر، روز نیروی انتظامی