پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت زمین لرزه حسین‌آباد استان کرمان

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت زمین لرزه حسین‌آباد استان کرمان

هرچه سریعتر به امداد و کمک‌رسانی مردم حادثه‌دیده بشتابیم.

  • تهران - مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • پنجشنبه ۲ دی ۱۳۸۹

 

انّالله ‌و انّا الیه ‌راجعون

وقوع حادثه زمین‌لرزه در منطقه حسین‌آباد استان کرمان* را که منجر به کشته و مجروح شدن جمعی از هموطنان عزیز در این منطقه و بروز خسارات مالی شد، به علماء و مردم شهیدپرور کرمان تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای درگذشتگان رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت می‌کنم.

از دستگاه‌های امدادرسان انتظار می‌رود هرچه سریعتر به امداد و کمک‌رسانی مردم حادثه‌دیده بشتابند تا درد و آلام بازماندگان در هوای نسبتاً سرد منطقه تا حدودی کاهش یابد.

 

اکبر هاشمی‌ رفسنجانی

رئیس‌ مجلس‌ خبرگان‌ رهبری

رئیس ‌مجمع تشخیص‌ مصلحت ‌نظام

 

* زلزله‌ای با بزرگای بیش از 6 ریشتر فهرج در استان کرمان را لرزاند که بر اساس آخرین اطلاعات، مرکز این زمین لرزه حسین آباد در فهرج بوده است. بر اساس گزارش مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه درعمق 2 کیلومتری سطح زمین، طول جغرافیایی 14/59 و عرض جغرافیایی 56/28 رخ داده است.

زلزله در کرمان و بم احساس شده و مردم هم اینک برای ایمن بودن در برابر خطر پس لرزه ها در سطح شهر هستند. فهرج در 300 کلیومتری مرکز استان کرمان واقع است که چندی پیش از بم جدا شد. این زلزله که ساعت 22 و 12 دقیقه و 2 ثانیه 30 آذر رخ داد، با بزرگای 2/6 ریشتر بوده و در شرق استان کرمان در مسیر بم به زاهدان رخ داده و سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد را لرزانده است. کانون آن در مرز استان سیستان و بلوچستان و کرمان بوده است. یعنی، طبق نقشه‌های موجود این زلزله در شرق استان کرمان در منتهی الیه غرب سیستان و بلوچستان در مسیر بم به زاهدان اتفاق افتاده است.