پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت شهادت سردار شهید مهندس حسن تهرانی‌مقدم و 16 نفر از همرزمانش

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت شهادت سردار شهید مهندس حسن تهرانی‌مقدم و 16 نفر از همرزمانش

  • چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۰

انّا لله و انّا الیه راجعون

حادثه تأسف‌بار انفجار در سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی* که منجر به شهادت جمعی از پرسنل سپاه پاسداران،** به‌ویژه سردار رشید شهید مهندس حسن تهرانی مقدم،(7) فرمانده این مرکز گردید موجب تألم خاطر است.

رزمندگان و حماسه‌سازان 8 سال دفاع مقدس، به‌ویژه در خونین‌شهر و آبادان، هرگز مجاهدت‌های این سردار شهید را پس از شکست حصر آبادان، عملیات طریق‌القدس، والفجر 8 و کربلای 5 از یاد نبرده و نخواهند برد.

تلاش این سردار شهید و همرزمانش در توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نمونه‌ای والا از اخلاص در عمل، صبر و استقامت و تدبیر مهندسی به شمار می‌رود که در دوران دفاع مقدس نتیجه آن در سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران تجلی یافت و خوش درخشید.

شهادت این سردار رشید اسلام به همراه 16 نفر از همرزمانش را به رهبر معظم انقلاب، همرزمان، ملت بزرگ ایران و به‌ویژه خانواده‌های آن عزیزان تسلیت گفته، از درگاه خداوند متعال برای شهدا علو درجات و برای مجروحین این حادثه‌ جانسوز، سلامت و بهبودی کامل مسألت می‌نمایم.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

 

 

* در پی انفجاری که روز شنبه (20 آبان) در زاغه مهمات یکی از پادگان های سپاه در بیدگنه، حوالی شهر ملارد در ۲۰ کیلومتری تهران، رخ داد، علاوه بر حسن تهرانی مقدم، ۱۶ تن دیگر از نیروهای سپاه پاسداران کشته شدند. بر اثر این انفجار دود سفیدی به هوا برخاست و شدت این انفجار به گونه ای بود که در تهران نیز احساس شد. رمضان شریف، مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران، دلیل بروز این حادثه را «جابجایی مهمات» اعلام کرده است.

** پس از حادثه انفجار زاغه مهمات سپاه در حوالی ملارد که صدا و لرزش آن در تهران و کرج نیز احساس شد، علت حادثه به درستی معلوم نشده است. سردار شریف، مسوول روابط عمومی سپاه احتمال هرگونه خرابکاری را منتفی اعلام کرده است. نماینده شهریار و ملارد در مجلس  علت حادثه را جا به جایی مهمات اعلام کرده و در توضیح حضور سردار تهرانی مقدم، مسوول جهاد خودکفایی سپاه در محل حادثه گفته است که وی هنگام جابه‌جایی مهمات در کنار سایر افراد حضور داشته و به همین دلیل به شهادت رسیده است. تا لحظه تنظیم این گزارش، به جز سردار تهرانی مقدم، اسامی سایر شهدای این حادثه اعلام نشده است. سپاه هم در اطلاعیه خود متذکر شده است که محل حادثه، زاغه مهمات سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی سپاه بوده و سردار تهرانی مقدم هم مسئول این سازمان بوده است. البته سردار محمد تهرانی مقدم، در گفتگو با نشریه رمز عبور، از تروریستی بودن شهادت برادرش حاج حسن تهرانی مقدم خبر داد و گفت: «واقعه‌ای که منجر به شهادت سردار حسن تهرانی مقدم شد یک اتفاق نبود بلکه یک حادثه از پیش برنامه‌ریزی و تعیین شده و تروریستی بود. ابعاد مختلف آن را مسئولین به موقع برای مردم ما باز خواهند کرد. در آن حادثه یکی از ابداعات جدید شهید بزرگوار در دست ساخت، طراحی و تست بود که این حادثه تروریستی اتفاق افتاد.»

تصاویر ضمیمه