پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم لبنان

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم لبنان

  • شنبه ۱۵ تیر ۱۳۶۴

مخاطب: مردم لبنان
مناسبت: هشدار نسبت به اختلافات داخلی در لبنان
تاریخ: پانزده تیر 1364

پیام به مردم لبنان
بسیار خوشحالم فرصتی دست داد تا بتوانم از این طریق با شما مردم محروم و ستمدیده لبنان صحبت داشته باشم. در ابتدا سلام بسیار گرم امام عزیز را که همواره نسبت به‌مردم این خطه از زمین توجه و عنایت زایدالوصفی داشته‌اند، به‌شما می‌رسانم و سپس حمایت همه جانبه مردم سرزمین خویش را به‌شما اعلام می‌نمایم.
ملت ایران با رهبری‌های قائد اعظم امام خمینی، همواره در جهت تحقق آرمانهای مردم فلسطین و لبنان در همه صحنه‌ها حاضر شده است. لازم می‌دانم مراسم باشکوه روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که چندی پیش در ایران با جمعیتی نزدیک به سی میلیون نفر برگزار شد، یادآوری نمایم.
مردم تهران و شهرهای مرزی ایران زیر گلوله‌ها، بمبها و موشکهای عراق فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر دادند و از حرکت‌های اسلامی و ضد صهیونیستی شما حمایت کردند.
لازم می‌دانم از این فرصت استفاده کرده، نکاتی را جهت توجه و مدنظر قرار دادن در اعمالتان  
یادآور شوم. امروز امپریالیست - صهیونیست با مسدود شدن کلیه راهها که براثر مقاومت‌های دلیرانه شما بوده، سعی دارد مسأله اختلاف درونی و به عبارت دیگر اختلاف شیعه و سنی را مطرح کند. این توطئه که بارها از جانب مستکبران تاریخ مطرح گردیده و همواره با هوشیاری مسلمین خنثی شده است، این بار هم به نتیجه نخواهد رسید و با هوشیاری شما باید از بین برود.
اصل اتحاد شیعه و سنی امروز یکی از اصولی است که می‌تواند ما را در مقابل حملات دشمنان محفوظ نگاه داشته و تضمینی برای ادامه راه باشد. مقاومت‌های شما نشان داد که دشمن بسیار زبون و ضعیف است.
فرزندان شجاع شما با حمل مواد منفجره، ستون دشمنان اسرائیلی و آمریکایی را هدف قرار دادند. نیروهای صهیونیستی و حامیانش باعث گردیدند فرانسه، ایتالیا، انگلستان و آمریکا از سرزمین شما رخت بربندند، آنگاه یک عده عافیت طلب و دنیا طلب در صفوف شما ندای سازش سر داده‌اند و پس از هر ناامیدی که شما برای دشمنان به وجود آورده‌اید، آنها با سازش‌های خود برای دشمنان امیدواری را زنده کردند.
سلاح‌ها همواره باید در دست باشد، تأسف بار این است که اسلحه‌ها را خودتان کنار بگذارید. آن وقت چه کسی می‌تواند مقابل صفوف دشمنان صهیونیست و آمریکایی اسلحه به‌دست بگیرد، شما باید محور مبارزه با اسرائیل و صهیونیزم باشید و مطمئن باشید کمک‌های ما به دنبال شما خواهد بود. هر چند ما امروز درگیر جنگی هستیم که آمریکا توسط صدام تکریتی بر ما تحمیل کرده، مع‌الوصف از کمک به شما به هیچ وجه دریغ نداریم و مسلمآ بعد از پایان یافتن این جنگ تحمیلی و سقوط صدام، مسأله فلسطین و لبنان و محو و نابودی صهیونیزم اشغالگر در صدر مسائل ما قرار خواهد گرفت.
البته سلاح‌ها باید در اختیار غیرتمندان باشد، نه سازشکاران. سلاحها باید در دست کسانی باشد که برای اسلام و در راه اسلام علیه صهیونیستها می‌جنگند، نه برای مقاصد شخصی و حکومت کردن حتی بر یک وجب خاک. این حرکت می‌بایست توأم با این حقیقت باشد که در استقلال لبنان خدشه‌ای وارد نشود و ضمن حفظ استقلال لبنان اسلحه در دست افراد مؤمن غیرتمند رو به‌سوی اسرائیل جنایتکار هدف‌گیری شود. امیدواریم ما نیز بتوانیم شیعیان خوبی برای حرکت ارزشمند شما باشیم.
از خداوند می‌خواهم به شما توفیق پیروزی بر دشمن صهیونیستی عنایت کند و ما را نیز هر چه زودتر از شر صدام تکریتی رها سازد تا بتوانیم در کنار شما با دشمن اسلام ـ صهیونیست‌ها ـ بستیزیم.
 

اکبر هاشمی رفسنجانی
15/4/64