پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم شهیدپرور ایران

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم شهیدپرور ایران

به مناسبت شهادت محمدعلی رجائی و محمد جواد باهنر

  • دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۶۰

بسم الله الرحمن الرحیم

ستون پنجم و نوکران امپریالیسم آمریکا، دو فرزند برومند مجلس را از ما گرفت.

رئیس جمهور محبوب و مکتبی و نخست‌وزیر دانشمند و انقلابی ما به دست جنایتکاران شقاوت پیشه، شربت شهادت نوشیدند.دو سرباز فداکار و دو همرزم و همراه دوران طولانی مبارزات و سختی انقلابمان به ملاء اعلی پیوستند و در جوار رحمت الهی به جمع شهدای راه حق، دو چهره تابناک اضافه شد و از جمع تلاشگران و خدمتگزاران اسلام و مردم، دو یار وفادار و کوشا و مخلص و خستگی ناپذیر کم شد.

رجائی و باهنر دو مسلمان انقلابی و رزمنده که تمامی وقت و عمر و نیروی خود را در راه خدا و مردم به کار گرفتند، در حال خدمت و انجام وظیفه در میان شعله‌های آتش آتش افروزان خیانتگر، جان دادند.

مجلس شورای اسلامی که این دو فرزند عزیز خود را برای خدمت به قوه اجرائی تقدیم داشته بود، با اندوه و اسف و انتحار، شهادت هدیه‌های گرانبهای خود را بر روح جهان حضرت مهدی ولیعصر عج‌اللّه تعالی فرجه الشریف، بنیانگذار جمهوری اسلامی رهبر عظیم‌الشأن و مردم انقلابی صبور و شهیدپرور و خانواده‌های پرافتخار عزاداران تبریک و تسلیت می‌گوید و از تمام مسئولان و مخصوصآ رزمندگان ایثارگر جبهه‌های خارج و داخل، انتظار دارد که برای جبران از دست دادن این دو مدیر لایق، آماده جهاد و تلاش باشند.

ما می‌دانیم که دشمنان خدا و خلق برای نابودی انقلاب اسلامی ایران و خاموش کردن این نور مقدس که فرا راه مستضعفان جهان قرار گرفته از هیچ جنایت و شقاوتی دریغ ندارند و ما هم به شهادت تاریخ خونبار انقلابمان، آماده هرگونه فداکاری و ایثاریم. خطوط برجسته تاریخ اسلام همیشه با رنگ خون نوشته شده و ما امروز یکی از فرازهای مهم و برجسته تاریخ اسلام را ترسیم می‌کنیم و به وعده روح بخش‌الهی، ایمان داریم و امیدوار و پرنشاط به راه خود که تداوم انقلاب اسلامی است، ادامه می‌دهیم.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی

تصاویر ضمیمه