پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم استان خوزستان

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم استان خوزستان

خوزستان سرزمینی است که در طول تاریخ ایران مردانگی مردانش زبانزد بود.

  • تهران
  • شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۴

بسم الله الرحمن الرحیم

در آغاز به شهدای آن خطه خون رنگ درود می‌فرستم و از پایمردی و مقاومت شما در طول 8 سال دفاع مقدس قدردانی می‌نمایم.

خوزستان سرزمینی است که در طول تاریخ ایران مردانگی مردانش زبانزد بود و همین مردانگی‌ها بود که هروقت دشمن در جنگ تحمیلی از ضرب شصت‌جانانه ایران در دفاع مقدس ضربه می‌دید، شهرهایش را به بمب و موشک می‌گرفت، امّا این خطه با همه ویرانی‌ها, میزبان خیل جوانانی بود که برای دفاع از کیان جمهوری اسلامی به جنوب می‌آمدند.

خوزستان با تاریخ معاصر ایران گره خورده است. بیشترین غم ایرانیان در جنگ, اشغال خرمشهر و شیرین‌ترین خبر جنگ برای مردم ایران، آزادی خرمشهر بود که روز «حماسه و دفاع» نام گرفته است.

اگرچه در سالهای پس از جنگ سعی شده مرارت‌های تاریخی این استان کم شود، امّا همچنان این مردم برگردن ایران حق دارند و باید به آنها توجه شود. بازسازی و نوسازی کامل خرابی‌های جنگ، تکمیل طرح عظیم توسعه نیشکر، احیای نخلستان‌ها، توسعه طرح‌های نفت و گاز و پتروشیمی، اتمام طرح‌های مطالعاتی و اجرایی سدسازی،‌گسترش طرح‌های زهکشی و کانال‌های آبرسانی، استفاده از قابلیت‌های استان در پرورش میگو، آمادگی استفاده‌های بین‌المللی از رودخانه‌های کارون و بهمنشیر و اروند رود، توسعه بندرگاه‌ها، توسعه منطقه آزاد اقتصادی خرمشهر و آبادان و ازهمه مهمتر استفاده‌های معنوی از یادمان‌های دفاع مقدّس و طرح‌ها و پروژه‌های دیگر از برنامه‌هایی است که دولت آینده باید به آن توجه داشته باشد.

اگرچه به خاطر مسئولیت‌هایم در دفاع مقدس به جای جای آن استان آمدم و با مردمش به گفت‌و‌گو نشستم، امّا حق این بود که در آستانه انتخابات که با پشتگرمی عنایات شما و همه ایرانیان قدم به عرصه‌اش گذاشته‌ام، به آن دیار می‌‌‌آمدم و از نزدیک ارادتم را ابراز می‌کردم که زمان اندک تا انتخابات این فرصت مغتنم را از من گرفته است.

ضمن عرض پوزش، اعلام می‌دارم که پس از انتخابات با علاقه وافر در فرصتی مناسب در میان شما مردم صبور و مقاوم خواهم بود.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام