پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم شهرهای مختلف کشور

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم شهرهای مختلف کشور

شیرین‌ترین برنامه‌های دوران بعد از انقلاب من حضور در اجتماعات شکوهمند معنادار و امیدآفرین مردم بود.

  • تهران
  • پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۴

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم شریف و بزرگوار ایران اسلامی

ضمن عرض سلام و ادای احترام به شهدای عزیز و امام شهیدان حق این بود که در اجابت دعوت‌های صمیمانه و خالصانه شما مردم بویژه جمعی از نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها، ائمه جمعه و جماعات شهرهای مختلف، استادان، دانشجویان، فرهیختگان، اندیشمندان، فرهنگیان، نمایندگان مردم شهرهای مختلف در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خبرگان رهبری، کشاورزان، کارگران، صنعتگران و سایر اقشار به عنوان نامزد نهمین دوره ریاست جمهوری در آستانه انتخابات به جای‌جای ایران عزیز در استان‌های مختلف و بویژه مناطق دوردست می‌آمدم و با مردم شهرها و روستاهای آن دیدار می‌کردم.

متأسفانه این روزها اظهارات پراکنده و نادرستی در مورد عدم سفرهای انتخاباتی اینجانب به استان‌ها و شهرستان‌ها منتشر شده که لازم دیدم دلیل عدم انجام این‌گونه سفرها را که بحق مورد انتظار شماست، صریحاً بگویم.

همه می‌دانند شیرین‌ترین برنامه‌های دوران بعد از انقلاب من حضور در اجتماعات شکوهمند معنادار و امیدآفرین مردم بوده و خواهد بود.

اما تأخیر در اعلام حضور، معذوریت در استفاده از امکانات دولتی، حجم فشرده برنامه‌ها و ضیق وقت بخاطر مسئولیت‌های مهم غیرقابل واگذاری نیز انجام این وظیفه و استفاده از فرصت را از حقیر گرفته است. چون سفر به همه استان‌ها در این زمان محدود مقدور نیست و گزینش چنداستان ممکن بود موجبات گله‌مندی به حق مردم شریف دیگر استان‌ها را فراهم کند. امیدوارم با کرم خودتان عذر مرا بپذیرید.

البته همدلی با شما مردم عزیز سرمایه‌ای بی‌بدیل است که در طول سالهای مبارزه و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به مقتضای مسئولیت‌های مهم چون عضویت در شورای انقلاب سه دوره ریاست مجلس شورای اسلامی فرماندهی جنگ دو دوره ریاست جمهوری و چندین دوره ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده گرفته‌ام و به عنوان یکی از کسانی که دعوت از شما مردم برای حضور در صحنه‌ها نصیبم بود هیچ وقت به خود اجازه نداده ام که راحت‌طلبی پیشه کنم و بعد از این نیز تا زنده‌ام به عشق شما مردم عزیز و برای اعتلای اسلام ایران و انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد.

ضمن عذرخواهی مجدد، امیدوارم بعد از انتخابات - فارغ از نتیجه آن- در فرصتی مناسب در جمع شما مردم خون گرم حضور یابم و از لحظات شیرین زیارتتان بهره‌مند شوم.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام