پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم دو استان آذربایجان شرقی و غربی

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم دو استان آذربایجان شرقی و غربی

  • تهران
  • شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۴
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که به خاطر مشغله‌های فراوان و برخی مسایل امنیتی که مستلزم استفاده از بودجه بیت‌المال بود، از سفر به استان‌ها، پرهیز و به ارسال پیام‌های جداگانه به هر یک از استان‌ها اکتفا کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

مرزجغرافیایی غربی و شرقی آن خطه را یک قرارداد اجتماعی براساس تقسیمات کشوری و هر دو آذربایجان را چون فرزندان دوقلو می‌دانم که در دامان ایران پرورش یافته‌اند و از لحاظ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بزرگ شده‌اند.

آذربایجان از گذشته‌های بسیار دور که «آتورپاتکان» نامیده می‌شد، با زبان شیرینش، نغمه وحدت ملی را با رعایت احترام به اصل قومیت‌ها می‌سرود و خوش نوا‌ترین بند این سرود، حضور در مبارزات مشروطه و جهاد مردم ایران علیه رژیم گذشته و بسیار معنادارتر، در هشت سال دفاع مقدس بود. آذری‌ها در طول تاریخ ایران وطن‌دوستانی، حماسه‌ساز و مرزدارانی شجاع و مسلمانانی خالص جلوه کردند.

در سالهای پس از جنگ با همتی والا در سازندگی کشور سهیم و در حد امکانات دولت و بخش خصوصی به آبادانی ایران و آذربایجان مشغول شدید و هنوز نیز اقتصاد, صنعت و کشاورزی آن خطه مانند همه جای ایران نیازمند همت دوباره شما مردم تلاشگر است.

آمده‌ام که اگر با رأی شما رئیس جمهور شدم, سازندگی را با رعایت شرایط زمانی تداوم بخشم تا همانگونه که در چشم‌انداز 20 ساله نظام آمده، ایرانی مقتدر برپایه دانایی محوری داشته باشیم. اگرچه در سالهای اخیر چند بار به مراکز و چند شهر مهم هر دو استان آمدم، اما توقعی بجا بود که به عنوان یکی از نامزدها به آن دیار می‌آمدم که تأخیر در اعلام حضور این فرصت را از من گرفته و انشاءالله پس از انتخابات، در فرصت مناسب در میان شما خواهم بود. البته برخی از علل حضور را در بیانیه و همه برنامه‌هایم را در میثاق نامه با شما در همه ایرانیان در میان گذاشتم.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام