پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم ایران بعد از مرحله اول انتخابات

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم ایران بعد از مرحله اول انتخابات

مردم شریف! حسن اعتماد شما را به دیده منّت می‌نهم.

  • تهران
  • شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۴

بسم الله الرحمن الرحیم

حماسه پیروزی حضور30 میلیونی شما در برگزاری هرچه باشکوهتر بیست و هفتمین انتخابات نظام جمهوری اسلامی و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر تک‌تک شما، به خصوص خانواده‌های مکرم شهداء، جانبازان و انبوه ایثارگران و بویژه رهبری معظم انقلاب گوارا باد.(1)

از ملت متمدن ایران که پشتوانه تاریخی چند هزار ساله و فرهنگ اسلام و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام را به عنوان سندی افتخارآمیز دارد، انتظاری جز این نمی‌رفت که در بمباران تبلیغات مسموم دشمنان خارجی و متأسفانه همراهی برخی عوامل داخلی بریده از ملت، ثابت کنند که القای نفاق و کینه، جایی در صفوف همدلی دینی و ملی مردم ندارد.

به عنوان یکی از مسئولین نظام و یکی از نامزدهای این انتخابات برخویش می‌بالم که در سرزمینی زندگی می‌کنیم که مردمش با حضور به موقع در صحنه‌های سرنوشت‌ساز، در عین صداقت و صمیمت، هوشیارترین، زیرک‌ترین و سیاسی‌ترین مردم جهانند.

مردم شریف!

حسن اعتماد شما را به دیده منّت می‌نهم و یک بار دیگر برای صیانت از وفاداری 27 ساله شما به انقلاب اسلامی، تأکید می‌کنم که به آنچه در میثاق آورده‌ام، پایبند بوده و باهمدلی و همراهی شما مردم بزرگوار در هر مسند و مسئولیتی که باشم، برای سربلندی و سعادت ایران اسلامی کوشا خواهم بود.

مهم نیست به چه کسی رأی دادید، مهم رأی 30 میلیونی شماست که پشتوانه نظام و منتخب شما در مرحله دوّم برای اجرای سیاست‌های داخلی و خارجی است.

مهم نیست چه کسانی به دور دوّم رفته‌اند، مهم پیروزی شیرین شما همه مردم است. این انتخابات اگر پیروزی داشته باشد، شما مردمید و اگر شکستی داشته باشد، مطمئناً از آن دشمنان نظام است. شما مردم در اوج ناباوری جهانیان یک بار دیگر آب در خوابگاه مورچگان غفلت زده ریختید.

آنچه در این دوره از انتخابات بروز کرد، معنای عمیق مردم‌سالاری دینی و درک عمیق‌تر شما مردم از آن است که با آرای خویش ثابت کردید همه اندیشه‌ها و سلایق حق رأی دارند و آنچه از نتیجه انتخابات در دور اوّل و دور دوّم اعلام خواهد شد، اقتدار قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را می‌رساند.

به 5 نامزد دیگر هم دست مریزاد می‌گویم که با حضور خویش باعث گرم‌شدن تنور انتخابات شده‌اند و از هواداران آنان انتظار می‌رود که مانند مرحله اول در دور دوّم نیز در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند تا آخرین بند این حماسه دینی و ملی سروده شود.

به رغم حجم بالای برخی تهمت‌ها، تخریب‌ها و بی‌صفایی‌های سازمان یافته، که قبل از انتخابات و در روز برگزاری آن انجام گرفت و ریشه در تحجر، کج‌اندیشی و افراط‌گری‌ها دارد، در قلبم هیچ فاصله‌ای با شما مردم احساس نمی‌کنم و امیدوارم به حدی از درک و شعور سیاسی برسیم که منافع و مصالح نظام مقدس اسلامی را قربانی اهداف و اغراض سیاسی و باندی نکنیم.

اینجانب ضمن ابراز عمیق‌ترین مراتب تشکر و سپاس به کسانی که به من یا به کاندیداهای محترم دیگر رأی دادند، اعلام می‌کنم دست همه ایرانیان را با هر نوع سلیقه و تفکر برای تحقق شعار «همه باهم، کار برای سربلندی ایران اسلامی»‌ صمیمانه می‌فشارم.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

*************************************************************

1-  با اتمام شمارش کلیه شعب اخذ رای در کشور و قطعی شدن راهیابی اکبر هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی نژاد به دور دوم انتخابات میزان شرکت کنندگان در انتخابات در کشور 042/946/28 نفر اعلام شد.

این آمار براساس شمارش کامل آرای 40282 صندوق اخذ رأی نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور تهیه و ثبت شده است.

براساس این آرا اکبر هاشمی رفسنجانی با 6054000 رای (92/20درصد) و محمود احمدی نژاد با 5678000 رای (62/19درصد) رتبه های اول و دوم را کسب کرده و به دور دوم راه یافتند.

همچنین مهدی کروبی با کسب 4962000 رای (17/14 درصد) محمدباقر قالیباف با کسب 4031000 رای (93/13 درصد) مصطفی معین با کسب 4000000 رای (82/13 درصد) و علی لاریجانی با کسب 1687000 رأی (86/5 درصد) در رده‌های بعدی نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار دارند. محسن مهرعلیزاده نیز با کسب 289 323 رأی آخرین جایگاه انتخابات را از آن خود کرده است.

شایان ذکر است تعداد کل آرای باطله به رقم 221 940 رأی رسیده است.