پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم استان گیلان

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم استان گیلان

همیشه اراده جوانان گیلان را باور داشتم.

  • تهران
  • شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۴

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم خونگرم و باصفای گیلان

تاریخ و جغرافیای آن خطّه برای هر ایرانی آشناست. جغرافیایی که طبیعت آن طراوت بخش هر مسافری است که به آن دیار می‌آید و تاریخی که مردان مبارزش همیشه علیه ظلم و جور و ستم برخاسته‌اند.

استان گیلان در انقلاب اسلامی جایگاه شایسته خویش را در ایران ثابت کرده و درجنگ تحمیلی نیز فرزندان غیورش را برای دفاع از کیان جمهوری اسلامی به جنوب و غرب کشور فرستاده است.

در دوران سازندگی نیز مردم این خطه سرسبز پا به پای مسؤولان در امور مختلف اقتصادی، فرهنگی، صنعتی، تجاری،‌ بازرگانی، تلاش کرده‌اند، امّا به خاطر عقب‌ماندگی‌های تاریخی, به حد مطلوب نرسیده‌اند و نیاز به جهشی دیگر, آن هم با در نظر گرفتن شرایط روز داریم تا ضمن رونق اقتصادی، نشاط فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را به جامعه برگردانیم.

همیشه اراده جوانان گیلان را باور داشتم و این بار نیز مطمئنم آستین همت خویش را بالا می‌زنند تا همراه با رئیس جمهور منتخب- هرکس که باشد- برای کارآفرینی و اشتغال تلاش می‌کنند.

در طول سالهایی که ریاست جمهوری را به منتخب شما سپرده بوده‌ام، به خصوص در دوران بازسازی خرابیهای زلزله، چندبار از طریق جاده‌های صعب‌العبور کوههای البرز در غرب، شرق و مرکز به استان گیلان و شهرهای مختلف آن آمدم و هر بار با گروهی از مردم در مناطق محروم به گفتگو نشسته‌ام، امّا حق این بود که در آستانه انتخابات نهم به عنوان یک کاندیدای ریاست جمهوری می‌آمدم که به خاطر فرصت اندک و لزوم استفاده از بیت‌المال معذورم. امید آنکه در فرصتی مناسب با شما مردم خونگرم در شهرهای مختلف دیدار نمایم.        

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام