پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم استان مـرکـزی

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم استان مـرکـزی

وقتی صحبت از استان مرکزی می‌شود، دل‌ها ناخودآگاه به سوی خمین معطوف می‌شود.

  • شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۴

بسم الله الرحمن الرحیم

وقتی صحبت از استان مرکزی می‌شود، دل‌ها ناخودآگاه به سوی خمین معطوف می‌شود. شهری کوچک که انسانی بزرگ را تحویل جامعه ایران، جهان اسلام و حتّی نظام بین‌الملل داده است.

بر روح بلند ایشان که این روزها سالگرد عروج آسمانی او می‌باشد، درود و خدمت شما مردم استان سلام می‌فرستم. تاریخ گذشته این استان با فرهنگ فقاهت شیعه گره خورده و اجتهاد پویای اسلامی را از فتاوای مراجع بزرگ آن سرزمین درک و با عمق جان به آن عمل می‌کنید. اجتهادی که اگر به درستی به آن عمل شود، جهان اسلام در عصر ارتباطات هیچ تنگنایی برای حضور در زمینه‌های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و مهمتر از همه مسائل اجتماعی دنیای معاصر ندارد.

به خاطر حضور مکرر و متمادی در اراک و رفت و آمد مکرر به شهرهای مختلف استان مرکزی* در مسئولیت‌های اجرایی، نسبت به آن استان آشنایی تقریباً کاملی دارم و می‌دانم صنعت و موقعیت گردشگری و کشاورزی آن استان در صورت توجه می‌تواند علاوه بر اشتغال‌آفرینی برای جوانان جویای کار استان، برای بازار کار مهاجرپذیر باشد.

در سالهای اخیر نیز یک بار توفیق سفر به آن استان را داشتم و در دیدار با مسئولین شهرهای مختلف استان درباره نیازها و اولویت‌ها بحث و تبادل نظر کردیم.

توقع بجایی بود که در آستانه انتخابات نیز به دیدار شما مردم خونگرم صمیمی بیایم، اما تأخیر در اعلام حضور و معذوریت در استفاده از امکانات بیت‌المال این فرصت را از من گرفته و امیدوارم در کوتاه‌ زمان ممکن در جمع شما باشم.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

 

* شهرهای این استان عبارتند از: اراک، ساوه، خمین، محلات، دلیجان، کرهرود، شازند، مأمونیه، تفرش، مهاجران، سنجان، میلاجرد، کمیجان، آشتیان، خنداب، آستانه، پرندک، زاویه، نیم‌ور، داودآباد، خشکرود، غرق‌آباد، جاورسیان، فرمهین، خنجین، کارچان، نراق، توره، نوبران، هندودر، قورچی‌باش، ساروق، رازقان و شهباز.