پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم استان لرستان

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم استان لرستان

  • استان لرستان,تهران
  • شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۴

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم صبور و مقاوم لرستان

چندی پیش که برای شرکت در یادواره شهدای استان به خرم‌آباد آمده بودم، شما را چون سالهای پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی پرشور و با احساس یافتم.

در همان سفر فرصتی دست داد تا با علماء و مسئولان استان بیش از 4 ساعت درباره مسایل و مشکلات شما بحث و تبادل‌نظر کردیم و از نیازمندهای استان مطلع شدم.

استان لرستان اگرچه جزو استان‌های جنگزده کشور به حساب نیامده، امّا به عنوان عقبه نزدیک دفاعی کشور متحمل خسارات فراوانی شده و غیر از استانهای خطوط مرزی با عراق، در بین دیگر مناطق کشور بیشترین ویرانی‌ها را به خود دیده و این در حالی است که جوانان غیور لرستان در طول دفاع مقدّس دوشادوش همه ایرانیان برای دفاع از کیان جمهوری اسلامی تلاش کرده‌اند.

این خطّه سرشار از استعدادها، استانی برخوردار نیست و باید به آن توجه جدّی شود و نرخ بالای بیکاری استان توجیه نمی‌پذیرد و باید آستین همت را بالا زد و با فرهنگ عمیق کار و تلاش در قوم لر، اقتصاد استان را رونق بخشید و کارآفرینی کرد که تحول اجتماعی را به دنبال دارد.

دلم می‌خواست در آستانه انتخابات بار دیگر به آن سرزمین بیایم و مراتب علاقه‌مندی و ارادتم را ابراز نمایم، اما زمان اندک و معذوریت استفاده از امکانات دولتی در این شرایط این فرصت را از من گرفته و امیدوارم پس از انتخابات فارغ از نتیجه آن در میان شما باشم.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام