پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم استان سیستان و بلوچستان

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم استان سیستان و بلوچستان

استان سیستان و بلوچستان به عنوان سپر جمهوری اسلامی ایران در مقابل مافیای مواد مخدر رنج‌های بی‌شماری را متحمل شد.

  • استان سیستان و بلوچستان,تهران
  • شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۴

بسم الله الرحمن الرحیم

چندی پیش که برای شرکت در یادواره شهدای زابل به آن دیار باستانی آمده بودم، فرصتی دست داد تا از چند پروژه مهم در کنار رود هیرمند، چاه نیمه و مرکز تحقیقاتی بازدید و در زاهدان با علماء و مسؤولان دیدار و گفت‌و‌گو کنم.

در آن سفر بسیاری از علمای شیعه و سنّی و نمایندگان قبایل و صفوف مختلف کشاورزی، دامداری، صنعتی و بازرگانی با استدلالات منطقی از من می‌خواستند که به عنوان نامزد ریاست جمهوری در انتخابات شرکت کنم و من به خاطر تردیدهایی که در بیانیه اعلام کرده‌ام، استنکاف می‌کردم. امّا الان که اعلام حضور کرده‌ام، باید بگویم که آن سفر و آن اظهارات برخاسته از ضمیری سرشار از صدق و صفا، در این تصمیم تأثیر فراوانی داشته است.

به هر حال باید به کمک برادران شیعه و سنّی و سایر مردم ایران، با حفظ شأن نظام جمهوری اسلامی در امور داخلی و خارجی، شعار «همه باهم،‌ کار برای سربلندی ایران اسلامی» را فراگیر کنیم و ایرانی بسازیم، شایسته نام ایرانیان.

می‌دانم استان سیستان و بلوچستان بعنوان سپر جمهوری اسلامی ایران در مقابل مافیای مواد مخدر رنج‌های بی‌شماری را متحمل شده و می‌دانم شاخص فقر در استان شما نسبت به دیگر مناطق ایران بالاست و می‌دانم بی‌آبی، زمین‌های مستعد استان را موات کرده و کشاورزان صبور را از شغل شریف تولید به مشاغل اجباری سوق داده است. آمده‌ام تا با اتکاء به آرای تک‌ تک شما، جهشی دیگر در سازندگی ایجاد کنم و عدالت و رفاه اجتماعی را در مناطق دوردست و مرزنشین گسترش دهم.

امیدوارم به زودی شاهد استان آبادی باشیم که با گسترش منطقه آزاد چابهار و کریدور شمال جنوب محل تلاقی تجارت و بازرگانی کشورهای آسیای میانه و جنوب شرقی آسیاست.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام