پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم استان بوشهـر

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم استان بوشهـر

کسی نمی‌تواند موقعیت ژئوپلتیک ایران را مطالعه‌ کند و از بوشهر غافل شود.

  • تهران
  • شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۴

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم خونگرم و تلاشگر استان بوشهر

خداوند، کشور ایران را به عنوان پرچمدار مکتب اهل بیت(ع) صاحب منابع غنی و در موقعیت استراتژیک قرار داده و در این میان استان بوشهر از هر دو جهت جایگاهی ویژه دارد. کسی نمی‌تواند موقعیت ژئوپلتیک ایران را مطالعه‌ کند و از بوشهر غافل شود.

خوشبختانه در موقعیتی چنین حساس جغرافیایی کشور، مردمانی هستند که در دفاع از میهن چون رئیس علی دلواری می‌درخشند و فرهنگ دینی آنها آمیزه‌ای از صداقت اسلامی و صمیمیت ایرانی است.اگرچه اخیراً فرهنگ «همه با هم، کار برای سربلندی ایران اسلامی» به صورت یک شعار انتخاباتی مطرح شده، اما مردم سخت‌کوش استان بوشهر در تاریخ ایران چنین عمل می‌کردند. پروژه‌های پارس جنوبی و عسلویه، به عنوان یکی از افتخارات سازندگی، نشان از عمق روحیه کار و کوشش در میان مردم آن سرزمین است.

هرچند استان بوشهر با طرح‌های گوناگون صنعتی مأمنی برای خیل جوانان جویای کار از اقصی‌نقاط کشور است، که باید گسترش طرح‌های اشتغال آفرین که آن استان ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد، عاملی برای حرکت جامعه به سوی رفاه اجتماعی باشد.

به خاطر مسئولیت‌های متوالی در امور قانونگذاری، اجرائی و تدوین سیاست‌های کلی نظام، با نیازهای استان آشنایی کامل دارم و در ملاقات‌های متعدد با مسئولان استان درباره اولویت‌ها بحث و تبادل نظر کرده‌ام. البته حق این بود که در آستانه انتخابات هم به آن استان می‌آمدم و از نزدیک با مردم دیدار و گفتگو می‌کردم که تأخیر در اعلام حضور و معذوریت استفاده از امکانات دولتی، این فرصت را از من گرفته و امیدوارم بعد از انتخابات - فارغ از نتیجه آن- در جمع شما مردم خونگرم و تلاشگر باشم.(1)

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

**********************************************************

1- نکته ظریف این جمله در پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی، این است که آخرین سفرشان به خارج از تهران، دقیقاً 17 روز قبل از ارتحال به استان بوشهر بود که اول و دوم دی ماه 1395 به این استان رفته بودند.