پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم استان تهران

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم استان تهران

فرهنگ استان تهران نیز اگرچه در نگاه کلی تابع فرهنگ ایران است، اما وجو خرده‌ فرهنگ‌های قومی، قبیله‌ای و جغرافیایی و آمیختگی و امتزاج آنها با هم، نیازمند ظرافت‌های خاصی می‌باشد.

  • تهران
  • شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۴

بسم الله الرحمن الرحیم

اینک که پس از ماه‌ها تردید با استدلالات فرهیختگان و اندیشمندان ایران تصمیم به حضور در عرصه انتخابات گرفته‌ام، حق این بود که به شهرهای مختلف استان در فیروزکوه، دماوند، رودهن، بومهن، پاکدشت، ورامین، شهرری، کرج، ساوجبلاغ، رباط‌کریم، اسلام‌شهر و... می‌رفتم و با مردم دیدار می‌کردم، اما تأخیر در اعلام حضور و معذوریت در استفاده از امکانات دولتی این فرصت را از من گرفته و امیدوارم در زمانی مناسب به وظیفه خویش عمل نمایم.

نیازمندی‌های تهران به عنوان امّ‌القرای جهان اسلام و به تبع آن شهرهای دیگر استان بر هیچ کس پوشیده نیست و اگر کوتاهی در انجام امور مشاهده می‌شود، به خاطر تغییر اولویت‌های سالهای اخیر است.

حل مشکل حاد بیکاری معضلات عدیده اقتصادی و اجتماعی و مهاجرپذیری یکی از ضرورت‌های اضطراری استان تهران است که اگر به آن توجه نشود، نمی‌توان انتظار داشت که کشور در مسیر درست اشتغال‌آفرینی حرکت می‌کند.

جوانان بی‌شمار تهرانی که به خاطر وسایل ارتباطی از پیشرفت جهانی مطلع می‌باشند، نمی‌توانند در تنگناهای سلیقه‌ای به فعالیت‌های دینی و اجتماعی بپردازند و باید بر اساس معیارها و اصول اسلامی فرصت بروز استعدادهایشان را داشته باشند.

نیازهای کلان شهری چون تهران با طرح‌ها و پروژه‌های محدود برآورده نمی‌شود و باید با پیش‌بینی‌های کلان به آن نگریست.

فرهنگ استان تهران نیز اگرچه در نگاه کلی تابع فرهنگ ایران است، اما وجو خرده‌ فرهنگ‌های قومی، قبیله‌ای و جغرافیایی و آمیختگی و امتزاج آنها با هم، نیازمند ظرافت‌های خاصی می‌باشد تا بستری مناسب را برای پرورش جوانان فراهم نماید.

حفظ محیط زیست در استان، مخصوصاً در شهر تهران از اولویت‌های اجتناب ناپذیر است که دولت آینده باید با تبیین ساز و کارهای مناسب، نسبت به آن چاره‌اندیشی نماید.

گسترش مترو در استان نیز از برنامه‌هایی است که نیازمند توجه جدّی می‌باشد تا رفت و آمدها از شهرهای مختلف به تهران نفس‌گیر و اتلاف وقت نباشد.

امیدوارم انتخابات 27 خرداد نیز یکی از ایامی باشد که مردم همه جای ایران، به خصوص استان تهران و به ویژه شهر تهران به عنوان حضور معنادار خویش در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت نمایند.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام