پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم استان چهار محال و بختیاری

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم استان چهار محال و بختیاری

  • تهران
  • شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۴

بسم الله الرحمن الرحیم

در سرزمینی زندگی می‌کنید که «سوئیس» ایران شهرت گرفته است. وجود یازده درصد از آب تمام ایران در آن استان، نعمتی است که خداوند باری‌تعالی به شما ارزانی داشته و حقیقتاً با استفاده از امکانات محدود خویش خوب از آن بهره‌برداری می‌کنید و گسترش این بهره‌وری نیازمند کمک‌های مسئولین است تا کوه و دشت آن سرزمین خدا خوب کرده مزرعه و مرتع کشاورزی و دامداری شما باشد.

راه های ارتباطی را از نیازهای اساسی استان چهار محال و بختیاری (1) می‌دانم و به خاطر همین احساس نیاز بود که در سفر به آن استان از چند پروژه راهسازی بازدید و بر تسریع آن تاکید کرده بودم. صنایع آن استان نیز در جایگاه مناسبی نیست و باید برای آن، طرح‌های وسیع و مؤثر داشت تا در کنار کشاورزی و دامداری، زندگی مردم را رونق دهد و برای جوانان کارآفرینی نماید.

یکی دیگر از نیازهای استان را توجه به امر تحصیل می‌دانم. بارها در دیدار سران قبایل عشایری گفته‌ام که نباید به بهانه کوچ‌های ییلاقی و قشلاقی فرزندان عشایری زا از تحصیل محروم کنیم.

امیدوارم انتخابات آتی ریاست جمهوری با حضور معنادار همه شما، برگ زرین دیگری در تاریخ افتخارات قبیله بختیاری و اهالی چهارمحال باشد.

از اینکه نتوانستم در جمع شما باشم، عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم در فرصتی مناسب به آن دیار بیایم.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

*************************************************

1- استان چهارمحال و بختیاری با مساحت ۱۶۵۳۲ کیلومتر مربع در بخش مرکزی کوه های زاگرس واقع شده است. از شمال و شرق به استان اصفهان، از غرب به استان خوزستان، از جنوب به کهکیلویه و بویراحمد و از شمال غرب به استان لرستان محدود است. بر اساس آخرین تقسیمات سیاسی کشور، استان چهار محال و بختیاری دارای ۶ شهرستان ۲۴ شهر و ۱۵ بخش و ۳۴ دهستان می‌باشد.