پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم استان گلستـان

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم استان گلستـان

فرهنگ استان گلستان که آمیخته‌ای از مهاجرین سیستانی, ترکمن‌ها و استرآبادی‌های قدیم است, بستری مناسب برای پرورش یک نسل پویاست.

  • استان گلستان,تهران
  • شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۴

بسم الله الرحمن الرحیم

چندی پیش به بهشت ایران، استان همیشه سرسبز گلستان سفر کردم* و در جمع صمیمی شما مردم خونگرم و در مراسم بهره‌برداری از چند طرح شرکت کردم. طرحهایی که استان جوان گلستان را به سوی بالندگی و رشد می‌برد. امّا از زبان مسوولین شنیدم که محصولات متنوع مخصوصاً دو محصول استراتژیک گندم و پنبه در فصل‌های نیاز از عطش می‌سوزند. سالهاست که در اندیشه طرحی برای استفاده از آب‌های موجود و سرریز آب‌های دو استان مازندران و گیلان در گلستانم و یکی از آرزوهایم انتقال آب مورد نیاز از طریق کانال‌های سدهای فراوان در شمال کوههای البرز است که با بزرگراهی که احداث می‌شود، علاوه بر رونق تجاری و بازرگانی، باعث فراخوان گردشگران به جزیره توریستی آشورا ده و احیای محیط زیست می‌شود.

صنعت استان نیز اگرچه روزهای ‎جوانی خویش را می‌گذراند، امّا گسترش آن نوید روزهای نه چندان دوری را می‌دهد که انبوه جوانان شیعه و سنی گلستانی فارغ از دغدغه اشتغال، به تحصیل کار و سازندگی مشغول هستند.

فرهنگ آن سرزمین که آمیخته‌ای از مهاجرین سیستانی, ترکمن‌ها و استرآبادی‌های قدیم است, بستری مناسب برای پرورش یک نسل پویاست تا درکنار گسترش زمینه‌های اجتماعی و ورزشی، به سربلندی ایران اسلامی بیندیشند.

از اینکه به خاطر فرصت اندک تا انتخابات و محذورات استفاده از امکانات دولتی نمی‌توانم به عنوان نامزد ریاست جمهوری در بین شما مردم باشم، عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم در فرصتی مناسب باز به آن استان پر مهر و صفا سفر کنم.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

 

* آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که روز سه شنبه، 18 اسفند 1383 به استان گلستان سفر کرده بود، روز چهارشنبه در یادواره شهدای روحانی استان گلستان، شرکت و سخنرانی کرد و سپس سد مخزنی «گلستان 2» با حضور ایشان به بهره‌برداری رسید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم بهره‌برداری از سد «گلستان 2» از تلاش مدیران و کارکنان بخش آب قدردانی و گفت: باید قبول کنیم که بخش آب در کشور ما اولویت دارد و این اولویت باید همچنان حفظ شود. حیات بشر مرهون آب بوده و از لحاظ کل باید تلاش کنیم که آهنگ توسعه در بخش آب ضعیف نشود. استان گلستان را از نظر ظرفیت یک استان جوان است و باید توجهات ویژه ای به این استان شود.

ایشان بر سرمایه گذاری طرح‌های آبی تاکید کرد و افزود: شرایط کشور ما از لحاظ موجودی آب که شامل آب‌های سطحی و زیرزمینی و نزولات سالانه می‌شود، به گونه ای است که اگر خوب بهره‌برداری کنیم، خیالمان برای آینده راحت است.