پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم استان قـم

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم استان قـم

وجود مبارک بارگاه حضرت معصومه(س) سالانه میلیونها انسان را به سرزمین قم می‌کشاند.

  • تهران
  • شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۴

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم متدین و محبّان اهل بیت(ع) در استان قم

جایجای آن استان را بهتر از هر جای ایران می‌شناسم. بهترین سالهای عمرم را در قم سپری کرده‌ام. ایام تلخ و شیرین مبارزات و همراهی شما مردم با امام راحل در سالهای سیاه اختناق از خاطراتی است که زندگی سیاسی، دینی و حتی اجتماعی مرا شکل داده است.

قم به عنوان خاستگاه انقلاب دو نوع نگاه بیرونی و درونی را به خویش معطوف کرده است. از نگاه بیرون باید سرزمینی آباد باشد که مردم آن کمترین‌ دغدغه‌ای ندارند و از نگاه درونی استانی است که اگرچه در انقلاب اسلامی شکل گرفته، اما هنوز حداقل امکانات را ندارد.

اگرچه وجود مبارک بارگاه حضرت معصومه(س) سالانه میلیونها انسان را به آن سرزمین می‌کشاند و باعث رونق اجتماعی می‌شود، اما توجه به زیرساختهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و صنعتی می‌تواند در کنار حوزه تاریخی علمیه مأمنی مطمئن برای مردم استان بسازد و مسافران بی‌شمار نیز با اطمینان خاطر از سفری بی‌دردسر، قم را به عنوان بارانداز روحی خویش انتخاب نمایند.

استان قم با بزرگراه‌های نسبتاً قابل قبول، پل ارتباطی مرکز کشور به بسیاری از مناطق جنوبی و مرکزی ایران است و به خاطر نزدیکی به تهران می‌تواند نقش بیشتری را در اقتصاد ایران ایفا نماید.

علماء و فضلای حوزه‌های علمیه قم که متناوباً برای تبلیغ به جایجای ایران می‌روند، سفیران فرهنگی و حامل پیام آسمانی اسلام می‌باشند و می‌توانند زمینه‌ساز حضور مردم ایران در این استان باشند.

اگرچه به مناسبت‌های مختلف، به خصوص برای زیارت بارگاه حضرت معصومه(س) هر از چندگاهی به قم می‌آیم، اما حق این بود که به عنوان نامزد ریاست جمهوری در آستانه انتخابات در بین شما مردم بویژه روحانیت مکرم و معزّز باشم که این فرصت به خاطر تأخیر در اعلام حضور و معذوریت در استفاده از امکانات دولتی از من گرفته شد. امیدوارم در زمانی مناسب در بین شما مردم متدیّن باشم.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام