پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم استان کهگلویه و بویراحمد

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم استان کهگلویه و بویراحمد

مراتب ارادت و سلام خویش را به شما قوم زحمتکش در کوهها و دشت‌های سلسله جبال زاگرس اعلام می‌کنم و امیدوارم به کرم خویش بر من ببخشید که نتوانستم در آستانه انتخابات به آن دیار بیایم.

  • تهران
  • شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۴

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم سخت‌کوش کهکیلویه و بویراحمد*

پیشاپیش مراتب ارادت و سلام خویش را به شما قوم زحمتکش در کوهها و دشت‌های سلسله جبال زاگرس اعلام می‌کنم و امیدوارم به کرم خویش بر من ببخشید که نتوانستم در آستانه انتخابات به آن دیار بیایم.

خاطرات سفرشیرین سال 1376 را به یاد دارم که از یاسوج گرفته تا سی سخت و کهکیلویه و گچساران، مهمان، صفا و صمیمیت شما بودم. هنوز پروژه‌هایی که در آن سفر شاهد آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری آنها بودم، در ذهنم مانده و حرف‌های مسئولین وقت را به یاد دارم.

یکی از علل حضورم در این دوره از انتخابات، پیگیری پروژه‌های از آن دست در سراسر کشور و پی‌ریزی طرح‌های دیگر با توجه به شرایط زمانی و مکانی است. پروژه‌هایی که نیاز کشور است و باید به آنها توجه شود تا اقتصاد کشور رونق گیرد، بیکاری رخت بربندد و تحول اجتماعی صورت گیرد که اگر چنین شود، فرهنگ غنی عشایری استان می‌تواند در فضایی سرشار از صفا و صمیمیت، آینده جوانان و نوجوانان آن دیار را همراه با گسترش علمی صنعت، کشاورزی، دامداری، شیلات، ورزش و... به سوی سعادت و خوشبختی سوق دهد.

یک بار دیگر از اینکه نمی‌توانم در جمع شما باشم، عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم نتیجه انتخابات 27 خرداد باعث سربلندی ایران، ایرانی و نظام اسلامی باشد.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

 

* کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های کشور ایران است. مرکز آن شهر یاسوج است و با مساحتی حدود ۱۶هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی نسبتاً مرتفع و کوهستانی است.جمعیت کهگیلویه و بویراحمد بر پایه سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰ برابر با ۶۴۰٬۰۰۰ نفر بوده که ۵۰ درصد آن‌ها در شهرها سکونت دارند.

این استان به هفت شهرستان و ۱۶ بخش تقسیم شده است که شامل ۱۶ شهر و بیش از ۱۷۰۰ روستا می‌گردد.

شهرستان‌های این استان عبارتند از: شهرستان بویراحمد (یاسوج)، شهرستان بهمئی (لیکک)، شهرستان دنا (سی سخت)، شهرستان کهگیلویه (دهدشت)، شهرستان گچساران (دوگنبدان)، شهرستان چرام (چرام)، شهرستان باشت (باشت) و شهرستان لنده (لنده)