پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم استان کرمان

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم استان کرمان

کرمان سپر ایران در مقابل پیشروی کویر است و باید این سپر را با کمربندی سبز مقاوم کرد.

  • استان کرمان,تهران
  • شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۴

بسم الله الرحمن الرحیم

چندی پیش که برای بازدید از مناطق زلزله‌زده بم و زرند و شرکت در یادواره شهدای کرمان به موطن خویش آمده بودم، هنوز تردیدهای حضور یا عدم حضورم در انتخابات ریاست جمهوری برطرف نشده بود که به عنوان نامزد انتخاباتی با شما صحبت کنم و طرح‌ها و برنامه‌هایم را با شما عزیزانم در میان بگذارم.

اینک که قدم به این عرصه گذاشته‌ام، اگرچه برنامه‌هایم را برای همه شهروندان بزرگوار ایران عزیز اعلام کرده‌ام، امّا بد نیست با شما هم کمی از دورنمای آینده بگویم.

زلزله مهیب بم و مرگ مظلومانه هزاران نفر از مردم زجر کشیده آن شهر و تکرار این مصیبت در زرند، ما را با این واقعیت تلخ روبرو می‌نماید که استان کرمان یک سرزمین زلزله‌خیز است و باید برای مقاوم‌سازی شهرها و روستاها برنامه‌های مدونی داشت.

کرمان سپر ایران در مقابل پیشروی کویر است و باید این سپر را با کمربندی سبز مقاوم کرد که نیاز همه جانبه به طرح‌های آبخوانداری و آبخیزداری دارد که خود عاملی برای احیای کشاورزی استان خواهد بود.

اگرچه صنعت و معدن در کرمان رشد چشمگیری دارد، امّا وجود پتانسیل‌های بالا همچنان این توجه را به مسئولان کشوری و استانی یادآوری می‌کند و کشاورزی استان در عین فقر منابع آبی، با تلاش مردم سخت‌کوش از رونق خوبی برخوردار است و استحقاق مساعدت بیشتر را دارد.

امید آنکه در 27 خرداد انتخاباتی داشته باشیم که نتیجه آن باعث دلگرمی دوستان انقلاب باشد.

از اینکه به دلیل معذورات استفاده از امکانات دولتی امکان سفر به آن استان وجود ندارد از شما مردم عذرخواهی می‌کنم. انشاءالله پس از انتخابات در فرصتی مناسب به دیدار شما مردم عزیز خواهم آمد.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام