پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم استان ایلام

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم استان ایلام

ایلام، از استان‌هایی است که همیشه به مردم آن عشق می‌ورزم.

  • تهران
  • شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۴

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم مقاوم و صبور ایلام

از استان‌هایی که همیشه به مردم آن عشق می‌ورزم، ایلام است. مظلومیت این استان در جنگ تحمیلی عراق مضاعف بود که علاوه ‌بر اشغال چند شهر، وقتی سپاهیان ایران اسلامی تهاجمی را در جبهه‌‌ها شروع می‌کردند، دشمن، استان ایلام را به خاطر نزدیکی به گلوله و بمب و موشک می‌بست و یکی از افتخارات مردم استان شما این است که آوارگان جنگ در درون خود استان ماندند و با تحمّل مشکلات از کمک به جبهه دریغ نکردند.

اگرچه سیاست دولت سازندگی در سال 68 بازسازی مناطق جنگزده بود،‌ امّا حجم ویرانی‌ها به قدری بود که با همه کارها هنوز آثار جنگ، مخصوصاً میادین آلوده به مین برقرار است* و هر از چند گاهی خبرهای تأسف‌باری می‌شنوم. طرح‌های مهم زیربنایی در همه زمینه‌ها در استان شما آغاز شد که بخشی از آنها هنوز به نتیجه نرسیده است.

آمده‌ام تا کارهای سازندگی کشور و بازسازی و نوسازی شهرهای استان ایلام و دیگر مناطق مظلوم را تداوم بخشم و در این راه دست تک‌تک شما را برای همکاری می‌فشارم.

مطمئنم که با پشتوانه شما مردم صبور، ایرانی می‌سازیم که با فرهنگ غنی اسلامی، الگوی اقتصادی، علمی، صنعتی و اجتماعی می‌شود و در آن صورت عدالت اجتماعی فراگیر و فقر و بیکاری بی‌معنا می‌شود. شرایط جدید در عراق موقعیت جدیدی به ایلام خواهد داد که به عنوان ایستگاه مهم زائران و گردشگران بهره‌ فراوان داشته باشد.

از اینکه نمی‌توانم به خاطر فرصت اندک تا انتخابات در میان شما مردم خونگرم و صمیمی باشم، عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم در فرصتی مناسب در بین شما باشم.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

 

* طی 96 ماه جنگ تحمیلی خسارات فراوانی در استان ایلام به بار آمد. در این مدت 86 نقطه شهری و روستایی مورد هجوم و حمله دشمن قرار گرفت و شهرستان‌های مرزی مهران و دهلران به اشغال و تصرف دشمن درآمدند. حاصل این همه آسیب‌دیدگی 36467 واحد مسکونی و تجاری بغیر از سایر تأسیسات و مراکز مهم اقتصادی، اجتماعی و نظامی در این استان بود.