پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به فرماندهان واحدها به مناسبت عملیات کربلای چهار

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به فرماندهان واحدها به مناسبت عملیات کربلای چهار

  • جمعه ۱۲ دی ۱۳۶۵

مخاطب: فرماندهان واحدها در جبهه‌های جنگ
مناسبت: عملیات کربلای چهار
تاریخ: دوازده دی 1365

پیام به فرماندهان واحدها به مناسبت عملیات کربلای چهار
مبارکتان باد این نعمت مقام هدایت صالح‌ترین انسانهای تاریخ به سوی اهداف حق و آسمانی. توجه و سپاس این نعمت بزرگ با پاسداری صحیح و ایفای حق شایسته آن مقدور است. توجه به این که شریف‌ترین بندگان صالح خدا را جان برکف و گوش به فرمان در اختیار دارید و هدایت و ارشاد ولی فقیه و مرجع عالی قدر تقلید را، راهنما.
مجموعه شرایط حاکم بر منطقه و جهان، فرمان حرکت تاریخ را به دست شما سپرده و کاروانیان را به دنبال خود می‌کشانید. توجه داشته باشید که دشمن سخت در هراس است و تمام حرکاتش تحت تأثیر این وحشت شکل می‌گیرد، فرارش، حمله‌اش، تسلیمش و یا مقاومتش و شکستن خطوط مستحکم دشمن در عملیات کربلا 4 - در سخت‌ترین مواضع، گواه روشن و صادق ماست. می‌بینید که رزمندگان اسلام آنان را همچون کرباس پاره می‌کنند و در اولین هجوم، سنگرهای پولادینش را تصرف می‌نمایند و طبیعی است که دشمن، تحت فشار و تهدید فرماندهان قسی‌القلب خود در ساعات اولیه، حرکات مذبوحانه‌ای در جهت حفظ یا بازپس‌گیری سنگر خود داشته باشد.
نقش مهم و اساسی فرماندهی و سپاس نعمت بزرگ الهی و ادای حق این رزمندگان ایثارگر، این است که در لحظات سرنوشت ساز درست هدایت شوند تا امواج ضعیف و کم دوام تلاش مذبوحانه دشمن رو به شکست را پشت سر بگذارند و بی شک، پس از رفع این امواج، راه پیشرفت و تداوم جهاد، هموارتر خواهد بود. انتظار ما این است که در آینده شاهد بهره‌گیری فراوان از تجربه‌های ارزنده باشیم و گامهای مهمتری در جهت ادامه تهاجم پس از کسب پیروزیهای اولیه و به دست آوردن سرپل، برداشته و اجازه ندهیم دشمن، پس از دست دادن سنگر و به هم خوردن تعادلش، مجددآ به سنگر خود برگردد.

 
    اکبر هاشمی رفسنجانی
    رئیس مجلس شورای اسلامی
    12/10/65