پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن، ویژه استعدادهای درخشان کشور

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن، ویژه استعدادهای درخشان کشور

  • سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۷۶

بسم‌الله الرحمن الرحیم

قرآن مجید آخرین پیام خداوند به مردم و کاملترین برنامة الهی برای جامعة انسانی و از اصیل‌ترین، متقن‌ترین و مستندترین منابع شناخت برای مسلمانان است. قرآن پرافتخارترین سند دینی است که به‌عنوان وسیله‌ای مطمئن بین مسلمانان و پروردگار عالمیان، در اختیار ماست. قرآن نور مبینی است که قدرت راهنمایی و هدایت دارد و باید آن را در مسیر زندگی خود بکار بست و در شعاع رهنمودهای آن به رسالت علم و مسؤولیت دانایان دین نگریست که علم امانتی الهی است و از سرّ مکنون غیب بر آدم فرود آمده است.

جوانان و دانش آموزان مستعد و پویا، با حفظ، قرائت و کسب معانی و مفاهیم والا و انسان ساز قرآن، درخششی نورانی‌تر به جامعه بخشیده‌اند و در این راه استعدادهای درخشان کشور نقشی فعالتر بر عهده داشته و دارند. شما که آینده‌داران نسل هوشمند، صاحب فکر و استعداد هستید و پرچم علم و اندیشه فردای ایران اسلامی را بر دوش دارید، باید خود را به علم حقیقی و حقیقت علم که در قرآن مجید است، آشنا سازید و با عمل به آن جامعه را به پیشرفت‌های علمی و معنوی افزون‌تر هدایت کنید.

امیدوارم اکنون که شاهد شکوفایی اندیشه‌ها و حرکت عظیم سازندگی در تمامی صحنه‌ها هستیم، شما دانش‌آموزان گام‌هایتان را استوار و محکم و دستانتان را پرتوان و سازنده کنید و با اراده‌ای خلل ناپذیر و همت بلند، با قرآن بیشتر انس بگیرید تا با نسلی بیدار و متخصص و در سایه الطاف الهی و رهنمودهای قرآن و ائمه اطهار علیهم السلام، ایران عزیز اسلامی را به سرمنزل مقصود برسانیم.

موفقیت دست‌اندرکاران و شرکت کنندگان در ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استعدادهای درخشان کشور را از خداوند متعال خواهانم.

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران