پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی دانشجویان

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی دانشجویان

  • تهران
  • چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۷۷
تاریخ: چهارشنبه، 23 اردیبهشت 1377 هجری شمسی 16 محرم 1419 هجری قمری 13 مـه 1998 میلادی

بسم الله الرحمن الرحیم

بزرگترین میراث معنوی رسول الله(ص) و گنجینه سرشار و جاویدان جمیع علوم و معارف بشری و منشأ اتحاد و حرکت امت اسلامی قرآن است که پیمانه‌های معنا را در کام جان‌ها و نهال کمال و سعادت را در کشتزار اندیشه‌ها می‌ریزد و به حرکات انسان‌ها معنی می‌دهد و آرامش ضمیر، سکون خاطر و فراغ بال می‌بخشد.

انس با قرآن، این گنجینه سرشار از معارف الهی و غوطه‌ور شدن در دریای بیکران میراث نبوی و ریختن پیمانه‌ای از زلال الفاظ قرآنی در کام جان‌های تشنه اندیشه‌های پاک، به روح و روان آدمی چنان آرامشی می‌بخشد که نهاد جان عاشقان خدا را باغستانی می‌سازد که نهال‌های نوپایش دور از بادهای شیطانی و غیرانسانی می بالند و استوار و پویا با کفر می‌ستیزند.

تنظیم و ترتیل سور و آیات این معجزه کریمه، همه معاندان را به تحدی دعوت نموده است. اگر چه هرگز توان ارائه آیه‌ای مثل آیات قرآن را نداشته و نخواهند داشت.

این کتاب هدایتگر، دریای ژرفی است که فکر انسان‌ها به قعر آن نمی‌رسد و کوه عظیم و بلندی است که هیچ مرغ بلند پروازی را یارای صعود بر قله آن نیست. لکن هرکس در حد معلومات و معرفت خود از این مائده آسمانی بهره‌مند می‌شود.

آب دریا را اگر نتوان کشید                           هم به قدر تشنگی باید چشید

چه شورانگیز است اجماع دانشجویان و دانشگاهیان فرهیخته‌ای که زندگی خود را با معارف و دانش‌های قرآنی آمیخته و روح خود را با هنر این صحیفه آسمانی  آراسته‌اند. بی‌شک جامعه اسلامی ما در پیمودن مسیر رشد و تعالی پایدار، بیش از هر چیز نیازمند دانش آموختگان متعهد و پایبند به اصول فناناپذیر بر این صحیفه رهایی بخش است.

سپاس خدای را که شما دانشجویان عزیز به عنوان آینده‌ سازان نظام مقدس اسلامی در زمره بهترین آشنایان به پیام ملکوتی و ندای روح‌بخش قرآن هستید و با روحیه‌ای عالی به یادگیری مفاهیم قرآنی همت می‌گمارید.

امید است با تدبر در آیت نورانی قرآن، به مدارج علمی، معنوی بالاتری برسید تا در سازندگی فردای کشور اسلامی ایران، آن‌گونه که شایسته مجاهدان راه خداست، منشأ خدمات و برکات بیشتری باشید.

اینجانب با تسلیت ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش، برای دست اندرکاران برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی دانشجویان در راه مقدس و نورانی که در پیش گرفته‌اند، آرزوی توفیق می‌کنم.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام